خانه » مقاله ها » مقاله های یوگا » فعالسازی چاکرای اول
فعالسازی چاکرای اول

فعالسازی چاکرای اول

روابط میان انسان‌ها، اعم از روابط اجتماعی، عاطفی و جنسی، با چاکرای ریشه در ارتباط هستند. اگر چاکرای ریشه به‌درستی کار کند، افراد به شخصیت‌هایی متعادل و باانگیزه تبدیل می‌شوند. به همین دلیل فعالسازی چاکرای اول از اهمیت بالایی برخوردار است. از نشانه‌های کارکرد صحیح چاکرای اول، تعادل و پایداری است. کسانی که به‌صورت صحیح نسبت به فعالسازی چاکرای اول خودشان اقدام کرده‌اند، توانایی پذیرش خودشان، با همه صفات و ویژگی‌هایشان را دارند.

چاکرای ریشه در تأمین نیازهای اقتصادی به انسان کمک می‌کند و نقش مهمی در رشد و پیشرفت افراد دارد.

نشانه‌های بسته بودن چاکرای اول

اگر چاکرای اول شما بسته باشد، سلامت اندام تحتانی شما تحت تأثیر قرار خواهد گرفت. مثانه، کلیه‌ها، ستون فقرات، سیستم گوارشی و استخوان‌ها از مهم‌ترین اندام‌های بدن هستند که تحت تأثیر فعالیت چاکرای ریشه قرار دارند.

مشکلات گوارشی مانند اسهال، یبوست، بواسیر و به دنبال آن مشکلات وزنی از دیگر نشانه‌های بسته یا باز بودن بیش‌ازاندازه چاکرای ریشه است. کسانی که چاکرای اولشان به‌درستی کار نکند دچار مشکلات روحی و عاطفی می‌شوند. معمولاً این افراد شخصیت‌های پرخاشگر و سلطه‌جویی دارند که در ارتباط با اطرافیان به مشکل برمی‌خورند.

 

برای فعالسازی چاکرای اول می‌توانید دستورات زیر را دنبال کنید:

با پای‌برهنه روی زمین قدم بزنید

یکی از روش‌های مهم در فعالسازی چاکرای اول و برقراری تعادل در آن، تبادل انرژی با زمین است. برای این کار می‌توانید با پای‌برهنه روی زمین قدم بزنید. وقتی کف پای شما بدون هیچ مانعی به زمین برخورد می‌کند و با آن در ارتباط است، خواهید توانست که تا حدود زیادی تعادل را به فعالیت چاکرای اولتان برگردانید.

رنگ درمانی

رنگ‌درمانی یکی از محورهای اصلی تعادل در فعالیت چاکراهای بدن به‌حساب می‌آید. اگر می‌خواهید هرکدام از چاکراهای بدنتان را باز کنید، کافی است از رنگ‌ مربوط به آن چاکرا در لباس و محیط اطرافتان استفاده کنید. در مورد چاکرای ریشه سعی کنید از رنگ قرمز در محیط و لباستان استفاده کنید تا سطح فعالیت آن را به حد مطلوبی برسانید.

موسیقی‌درمانی

گوش دادن به موسیقی‌هایی که ریتم تکرارشونده و منظمی دارند، می‌تواند چاکرای ریشه را باز کند. سعی کنید به موسیقی طبیعت گوش دهید. صدای باران، رودخانه، وزش باد لابه‌لای برگ درختان و… . این جریان می‌تواند تا حد زیادی به فعالیت چاکرای اول شما نظم ببخشد.

باز نشر : آکادمی یوگا مازندران

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*