خانه » مقاله ها » مقاله های یوگا » یوگا، راهی طبیعی برای رفع یبوست
یوگا، راهی طبیعی برای رفع یبوست

یوگا، راهی طبیعی برای رفع یبوست

چند دقیقه تمرین روزانه یوگا می تواند به جلوگیری و رفع یبوست کمک کند، از خستگی و نفخ معده جلوگیری نماید و شما را در تمام روز سرحال و آرام نگه دارد.

یوگا به احیا بدن کمک می کند و جریان خون و اکسیژن رسانی به اندام های بدن را افزایش می دهد. از آنجا که بیشتر حالت های یوگا حرکات لگن را شامل می شود، واقعاً می تواند به تسکین مشکلات یبوست کمک کند.

به طور کلی، حرکات کششی و حرکاتی که بخشی از یوگا هستند می توانند به شما در منظم نگه داشتن بدن کمک کنند. اما سوال اینجاست که یوگا چگونه به رفع یبوست کمک می کند؟ فشرده سازی و حرکات پایین تنه ی یوگا می تواند جریان خون را در اندام های گوارشی شما تحریک کنند.

در اینجا بهترین تمرینات یوگا برای رفع یبوست آورده شده است:

۱-حرکت بچه

این حرکت باعث کشش ملایم در باسن، رانها و زانوها می شود. همچنین موجب از بین بردن استرس، خستگی و همچنین آرامش ذهن و البته یبوست می گردد.

 

۲-حرکت چرخش باد

حرکت چرخش باد بصورت متمرکز بر روی سیستم گوارش کار می کند. این حرکت به رفع گازهای اضافی معده کمک می کند و یک حرکت عالی برای رفع یبوست است.

 

۳-حرکت گربه – گاو

برخلاف بسیاری از حرکت های یوگا که کششی است، حرکت گربه – گاو شما را ملزم می کند ۱۰ تا ۲۰ بار بین دو موقعیت قرار گیرید و یبوست خود را درمان کنید.

 

۴-حرکت سگ با صورت پایین

این ژست یوگا با فشرده سازی روده، تحریک جریان خون در اندام های شکمی و آرام سازی دستگاه گوارش، هضم غذا را تحریک می کند و به بهبود یبوست کمک می نماید.

 

۵- حرکت چرخش طاق باز

 

۶- حرکت وضعیت صندلی

 

۷- حرکت ایستاده خم شدن

 

بازنشر: آکادمی یوگا مازندران

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*