خانه » مقاله ها » تغذیه » خواص مصرف عسل
خواص مصرف عسل

خواص مصرف عسل

عسل مایعی غلیظ و شیرین است که توسط زنبور عسل تولید می شود. بو، رنگ و مزه عسل به نوع گل هایی که زنبور عسل از آنها تغذیه کرده است، بستگی دارد.

از نظر غذایی، یک قاشق غذاخوری عسل (۲۱ گرم) حاوی ۶۴ کالری و ۱۷ گرم قند، از جمله فروکتوز، گلوکز، مالتوز و ساکارز است. عسل تقریبا فاقد فیبر، چربی یا پروتئین است.

عسل برای سرماخوردگی

عسل از خواص آنتی اکسیدانی، ضد باکتری و ضد میکروبی برخوردار است که به مبارزه با سرماخوردگی و علائم آن کمک می کنند. عسل می تواند به تسکین گلو درد کمک کند. همچنین، عسل باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود که باعث بهبودی سریع‌تر و کاهش خطر ابتلا به سرماخوردگی در آینده کمک می کند.

عسل برای سمزدایی

توانایی های شفابخش عسل دیر زمانیست که شناخته شده اند. عسل نه تنها به بهبود زخم ها کمک می کند، بلکه به پیشگیری از بیماری های مزمن نیز کمک می کند. عسل حاوی خواصی است که به تسریع فرآیند سمزدایی و کارایی هرچه بیشتر آن کمک می کنند. رژیم غذایی سمزدایی عسل، مواد مغذی و ویتامین های ضروری مانند ویتامین B6، تیامین، کلسیم، آهن، منیزیم، منگنز، و غیره را برای حصول اطمینان از جریان پایدار انرژی در اختیار بدن قرار می دهد. ترکیب عسل با یک چای گیاهی و دارچین می تواند به سمزدایی بدن کمک کند.

عسل برای مشکلات سینوس

رژیم غذایی ضعیف، مواجهه مداوم با مواد شیمیایی سمی و افزایش سطوح استرس می توانند خطر ابتلا به مشکلات سینوس را افزایش دهند. از این رو، بهره‌مندی از یک سیستم ایمنی قوی برای مقابله با این شرایط و باکتری ها می تواند به پیشگیری از عفونت های سینوس کمک کند. پیشگیری همواره بهتر از درمان است. مصرف روزانه عسل می تواند از ابتلا به عفونت پیشگیری کند. ترکیب عسل با مواد دیگر مانند سرکه سیب و دارچین می تواند خواص این ماده غذایی را هرچه بیشتر افزایش دهد.

عسل برای دندان درد

ترکیب عسل و دارچین را می توانید برای تسکین درد دندان استفاده کنید.

نیم اینچ چوب دارچین را شکسته و آن را به پودر تبدیل کنید. همچنین، شما می توانید از پودر دارچین استفاده کنید.

مقداری از ترکیب عسل و دارچین را مستقیم روی دندان بریزید. شما می توانید این کار را با انگشت تمیز، مقداری پنبه یا یک تکه گاز پانسمان انجام دهید.

این کار را دو یا سه بار در روز انجام دهید تا زمانی که درد تسکین یابد.

باز نشر : آکادمی یوگا مازندران

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*