خانه » مقاله ها » مقاله های عمومی » خاصیت ذرت برای سلامتی پوست و مو
خاصیت ذرت برای سلامتی پوست و مو

خاصیت ذرت برای سلامتی پوست و مو

ذرت به علت داشتن کربوهیدرات زیاد برای سلامتی پوست و مو بسیار موثر می باشد. مو و پوست سر را سلامت می بخشد. یکی از خاصیت های فوق العاده ذرت برای کلسیم می باشد که برای داشتن موهای صاف و نرم می توانید از ذرت کمک بگیرید.

مبارزه با بیماری های مو

علاوه بر ذرت، روغن ذرت هم دارای مزایای سلامتی بالایی می باشد؛ ویتامین ای و اسیدهای چرب موجود در این روغن برای مبارزه با بیماری های مو مفید است. شما می توانید از روغن ذرت برای درمان شوره سر استفاده کنید.

استفاده موضعی از روغن ذرت سبب می شود تا موها هیدراته شده و از صدمه دیدن محافظت شود. آنتی اکسیدان های موجود در روغن ذرت با رادیکال های آزاد موجود در پوست سر مبارزه می کند و از صدمه دیدن جلوگیری می شود. همینطور ذرت حاوی ویتامین K می باشد که سبب جذب بهتر کلسیم در بدن می شود.

خاصیت ذرت برای موهای سالم

روغن ذرت سبب افزایش گردش خون در پوست سر می شود و به تقویت موها کمک می کند. ذرت همینطور دارای چندین ویتامین است، ولی از همه مهمتر ویتامین C است. بدن شما برای تولید پروتئین معروف به کلاژن به ویتامین C احتیاج دارد. کلاژن پروتئین اصلی ساختاری است که در پوست و دیگر بافت های همبند پیدا می شود. ویتامین C همینطور به بدن شما در جذب آهن کمک می کند که یک ماده معدنی مهم برای رشد مو است.

جوان سازی پوست صورت

مقدارهای بالای آنتی اکسیدان ها و ویتامین C موجود در ذرت به کاهش چین و چروک کمک کرده و سبب جوان سازی پوست صورت می شود.

تقویت و افزایش رشد مو

ذرت دارای مقادیر قابل توجه آهن و فولات است که به بهترشدن گردش خون و اکسیژن در بدن کمک کرده و با تقویت فولیکو ها سبب افزایش رشد موی سر می شود.

مبارزه با بیماری‌های مو

روغن ذرت، ترکیبی عالی از مواد مغذی مثل ویتامین E و اسیدهای چرب را فراهم می‌کند. بنابراین، مصرف موضعی از این روغن می‌تواند موها را تغذیه‌شده و هیدراته نگه‌دارد و مراحل پیری را کند کند. آنتی‌اکسیدان‌ها، با مهار رادیکال‌های آزاد زیان آور، می‌توانند از ضرر سلولی پیشگیری‌کنند.

 

باز نشر : آکادمی یوگا مازندران

 

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*