خانه » مقاله ها » مقاله های یوگا » فواید شرکت در کلاس های یوگا
فواید شرکت در کلاس های یوگا

فواید شرکت در کلاس های یوگا

در سال های اخیر شرکت در کلاس های یوگا افزایش یافته. شرکت های بزرگی ارتباطات بی سیم چند ملیتی آمریکایی ، شبکه های تلویزیونی ماهواره ای امریکا و کارخانه ها ارائه کلاس های یوگا را بخش ثابت خدمات خود برای کارمندانش قرارداده است .
اما چه منافعی از شرکت در این کلاسها عاید کارمندان میشود؟
برگزاری کلاس یوگا در محل کار برای کارکنان، باعث سهل الحصول بودن یوگا شده و در نتیجه شرکت کردن در کلاس یوگا برای همگان راحتتر می شود. به نظر میرسد وقت استراحت یا صرف ناهار، زمانی مناسب برای تشکیل کلاسهای یوگاست ، زیرا نیاز به رانندگی مجدد برای شرکت در کلاس را که از حوصله کارمندان خارج است را ندارد. برگزاری کلاس یوگا در محل کار یک انتخاب مناسب و استاندارد از طرف کارفرمایان است که به کارمندان فرصت استفاده از این امتیاز را می دهد زیرا که کلاس در همان جا تشکیل می شود و این حس را برای کارفرمایان ایجاد می کند که ارزش برگزاری را داشته است.علاوه بر این، شرکت کردن همکاران دیگر به افزایش انگیزه ی فرد کمک میکند .
پس ازگذراندن اولین کلاسها اکثریت کارمندان به کلاسها وابسته میشوند. این روش در واقع جایگزین نوشیدن قهوه ی غلیظ اسپرسو و نوشیدنیهای دیگر بعد از کار برای جلوگیری از استرس های نیم روزی شده و نتایج بسیار مثبتی نیز به همراه خود داشته است .
تمرینات ارائه شده شامل روش هایی برای رهایی از استرس است که به کاهش تنش های کاری که نتیجه ی نشستن های طولانی پشت میز است میپردازد، بهبود وضعیت کلی و پرورش حس اتصال بین کارمندان از دیگر فواید قابل ذکر است. احساس اتصال و ارتباط ، افزایش قدرت در سیستم ایمنی بدن و کاهش میزان درگیری در میان کارمندان هم از دیگر فواید شایان ذکر است. در نهایت این منافع به حدی رسید که این مسایل بیشتر از سود تشکیل کلاسها برایشان اهمیت پیدا کرد. کاهش استرس مربوط به محیط کار که با ایده های هوشمندانه در دراز مدت است قادر به صرفه جویی هزاران دلار برای شرکت دریک سال است .این مساله را در نظر بگیرید: هزینه های مربوط به استرس های شغلی یک شرکت حدود ۳۰۰ میلیارد دلار در سال در ایالات متحده تخمین زده شده که از طریق هزینه های غیر مستقیم مانند گردش مالی کارمند یا افزایش و کاهش بهره وری در یک روز کاری یا به طور مستقیم از طریق هزینه های درمانی و بیمه ی از دست رفته است . این یک قیمت گزاف برای پرداخت هزینه در مساله ی استرس شغلی است.
کمپانی ها که به عنوان جایی که به کارمندان و شرایط شخصی آنان اهمیت می دهند، شناخته شده اند بطور اتوماتیک بهره ی بیشتری از کارمندان خود می برند زیرا آنها وقتی که بهتر کار خواهند کرد زمانی که حس کنند که بخشی از روند مپبتی هستند که بزرگ تر از خود آنهاست . زمانی که ، این مساله ی جدید با خود افزایش بهره وری و کارایی رو به همراه بیاورد، مساله ی بقای اصلح و رقابت بیمارگونه به فراموشی سپرده می شود.به وجود اوردن احساس ارزشمندی و ایجاد کردن یک حلقه ی ارتباطی میان کارمندان کمک میکند تا کارمندان چیزهایی خیلی خیلی بیشتری بدست بیاورند.
به دست اوردن شهرت برای کارمندان و رضایتمندی انها و اجرای مناسب تعهداتشان از دیگر منافع این مساله است .تمام شرکت هایی که به عنوان یک شرکت مقبول برای کار شناخته شده اند یک تمایل خاص در کارمندانشان به یک کیفیت بالای ثابت به وجود میاورند که این کار را از طریق به وجوداوردن یک رقابت کاری در یک محیط کاری سالم به وجود میاورند که این مساله به خودی خود باعث صرفه جویی در پول و وقت کارمندان است در این شرایط بسیار نادر است کارمندی شرکت را ترک گویید.همکاری بین شرکت ها و یوگا در نظر اول غیر معمول به نظر میرسد اما پس از یک بررسی نزدیکتر هیچ چیز طبیعی تر از این مساله نبوده است .یوگا و کسب و کار امروزه به عنوان مسایلی که نقطه ی تمرکز مردم است همکاری کاملی را در این دو زمینه به وجود اورده است
© Copyright 2011 – Aura Wellness Center – Publications
مترجم : سارا روح افزا

منبع : از سری مقالات سایت یوگای علمی نوا

باز نشر : آکادمی یوگا مازندران

www.yogaacademy.ir

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*