خانه » مقاله ها » مقاله های عمومی » قسمت دوم-راهنمایی های فوری برای رفع مشکل گوارشی
قسمت دوم-راهنمایی های فوری برای رفع مشکل گوارشی

قسمت دوم-راهنمایی های فوری برای رفع مشکل گوارشی

(جکی دوبرینسکا ، ۲۳ آوریل ۲۰۰۱ )

وعده های غذایی را با گیاهان تلخ آغاز کنید .
تلخی ، یک طعم است . شما آن را در قهوه ، شکلات تلخ و سبزیجاتی مثل arugula تجربه کرده اید . تلخی ، همچنین ، طعم اصلی بسیاری ترکیب های گیاهی قوی است . گیاهان تلخ ، که به طور سنتی ۱۵ الی ۳۰ دقیقه پیش از وعده غذایی برای تحریک شیره گوارش ، صرف می شوند – باعث می شوند آنزیم های مناسب در محل مناسب ، در زمان مناسب ترشح شود . امروزه ، می توانیم هم گوارش تنبل و هم گوارش داغ را با این فرمول های تلخ مشابه بهبود ببخشیم . تنتورهایی که شامل جنتیانای زرد ، زنجبیل شامی ، بومادران و برنجاسف کوهی هستند ، همگی ، گیاهان خنک کننده اند . اگر از سرماخوردگی یا تنبلی گوارش ناراحت هستید ، مطمئن شوید که فرمول ها شامل مواد ضد نفخ مانند رازیانه ، پوست پرتقال یا زنجبیل باشد .
مواد پروبیوتیک مصرف کنید .
در روده ، ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ نوع مختلف از باکتری های مفید همزیست وجود دارد که به روند گوارش کمک می کنند . اگر این باکتری ها بمیرند – چه از طریق کلر آب ، غذاهای زیاد فرآوری شده ، آنتی بیوتیک ها یا استرس – باکتری های مضر می توانند جایشان را بگیرند که منجر به نفخ ، یبوست و درد می شود . ماست تازه ی کامل که از شیر واقعی تهیه شده باشد ، یکی از بهترین راه های افزایش تعداد تجمع باکتری های روده است . اگر چنین ماستی وجود ندارد ، از جایگزین پروبیوتیک استفاده کنید . اطمینان حاصل کنید ، ماده پرویبوتیک از منبع معتبری گرفته شده است . پروبیوتیک خوب باید برای زنده ماندن و ماندگاری در یخچال نگهداری شود .
یک ماده پروبیوتیک را در نظر بگیرید .
باکتری های روده ، مانند هر موجود زنده ، باید برای زنده ماندن و رشد ، تغذیه شوند . گیاهان و غذاهایی که باکتری های روده را تغذیه می کنند ، اخیراً “پرِبیوتیک” نامیده می شوند و می توانند غالباً دست نخورده ازطریق روند گوارش دفع شوند . گیاهانی مانند قاصدک ، بابا آدم و ریشه زنجبیل شامی را امتحان کنید . باعث خوشحالی است که چند گیاه “پربیوتیک” تلخ نیز وجود دارد و برای کبد مفید هستند .
از کبد حمایت کنید .
کبد ، مسئول بیش از سی عملکرد ، مانند جذب مواد غذایی و پاکسازی از سموم می باشد. برای کارکرد خوب ، کبد باید نگهداری ، پاک و تغذیه شود . به طور سنتی ، اولین گیاهان وحشی بهاره برای پاکسازی سموم و کم کاری کبد به کار می روند . امروزه ما می توانیم این روند طبیعی را از طریق تلفیق برگ های قاصدک با تغذیه روزمره در بهار خلق کنیم . یک تنتور یا جوشانده ی ریشه باباآدم ، قاصدک ، yellow dock root نیز می تواند به ملایمت کبد را تمیز و تغذیه نماید .
ناراحتی گوارشی مزمن ، چیزی نیست که مجبور باشیم با آن زندگی کنیم . این ناراحتی نه تنها چیزهای بزرگ ( مانند برنده شدن در لاتاری! ) را مکدر می کند ، بلکه لذت های کوچک مانند لذت بودن اوقات خوش در نسیمی گرم و گل های بهاری را از خاطر می زداید . در روند پیشرفت خردمندانه سلامت ، ما می توانیم علائم دردناک را بیان کنیم ، در عین حال گوارش را از اساس و بنیان تقویت نماییم .
ناراحتی گوارشی مزمن چیزی نیست که باید با آن سر کنیم .
به این امید که پاکسازی و ساختار اصولی به شما کمک می کند ، وقتی گام در زیبایی های زندگی گذاشتید ، بیشتراحساس روشنی و شفافیت و روشن شدگی نمایید .
این مقاله شامل اطلاعات کلی درباره ی وضعیت پزشکی و درمان تکمیلی است و توصیه تخصصی نیست . همواره پیش از آغاز هر درمان ، رژیم غذایی یا رژیم تناسب اندام با پزشک و دیگر متخصصین مجرب سلامت مشورت نمایید .

https://yogainternational.com/

مترجم:لادن خضری

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*