خانه » مقاله ها » تغذیه » کاستن نمک و شکر
کاستن نمک و شکر

کاستن نمک و شکر

image
پی بردن به اینکه چگونه می توانید با تقلیل دادن نمک و شکر بدون قربانی کردن طعم، مزه یا لذت، مزایایی را بدست بیاورید!
بدن شما به کمتر از یک گرم سدیم در روز نیاز دارد.ان کمتر از نصف یک قاشق چای خوری نمک طعام است. اما اگر مانند اکثر امریکایی ها هستید، تا چهار برابر این مقدار را مصرف می کنید.در نتیجه خطر افزایش فشار خون، بیماری قلبی، و چاقی را افزایش می دهید.
همین طور اضافه کردن شکر، بسیاری از ما بیشتر از دو برابر مقدار توصیه شده مصرف می کنیم، خطر چاقی، دیابت و حتی افسردگی را افزایش می دهد.
دکترهای دانشکده پزشکی هاروارد با کاستن نمک و شکر نشان می دهند که بدانید چگونه با موفقیت و به طور موثر میزان شکر و نمک خانواده خود را هر روز نظارت و کنترل کنید.
image
گزارش ده ها غذا با سدیم و شکر پنهان را نشان داد. برای مثال یک ساندویچ سالاد تن ماهی می تواند بیشتر از ۱۳۰۰ میلی گرم سدیم داشته باشد – بیشتر از توصیه روزانه- در حالی که یک کاسه کشمش سبوس ۱۹ گرم شکر اضافه (معادل پنج قاشق چای خوری ) ازاد می کند.
کاهش شکر و نمک حقایقی درباره ی اینکه یک رژیم غذایی با سدیم بالا می تواند تراکم استخوان را کم کند، ارائه می دهد، به چه جهت “لاکتوز ازاد” به معنای “بدون قند” نیست، و اینکه شما پول خود را برای نوشیدنی های ورزشی هدر می دهید در حالی که اب این کار را انجام خواهد داد. همچنین برای شما یک جایگزین جدید می اورد و به همین دلیل ممکن است بخواهید رژیم غذایی نوشیدنی گازدار را کاهش دهید.
image
گزارش استراتژی هایی را برای کاهش شکر و نمک در خانه یا غذای بیرون ارئه می دهد. ترفندهای کوچک خرید و پخت را برای درست کردن وعده های غذایی خوشمزه با محدود کردن سدیم را یاد خواهید گرفت. خواهید فهمید که کدام میوه ها کمترین و بیشترین قند را دارند، هفت راه برای چاشنی دار کردن وعده های غذایی بدون نمک و راههای رضایت بخش برای مزه دار کردن جوانه ها با کاهش خوردن نمک و شکر را دوباره اموزش می دهد. image
کاهش نمک و شکر به شما دستورالعمل های خوشمزه ای می دهد که شکر و نمک را به حداقل می رساند یا از بین می برد، از صبحانه های خوشمزه تا ناهار و شام های سالم و بی خطر، به جز دسرها و تنقلات اخر شب.

مترجم: مینا صفری
منبع: Harvard Medical School

باز نشر : آکادمی یوگا مازندران

http://www.yogaacademy.ir/

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*