خانه » مقاله ها » مقاله های عمومی » رعایت رژیم غذایی صحیح درایام نوروز و تعطیلات
رعایت رژیم غذایی صحیح درایام نوروز و تعطیلات

رعایت رژیم غذایی صحیح درایام نوروز و تعطیلات

با رعایت چند تکنیک ساده و آسان و کمی برنامه ریزی، شما می توانید رژیم غذایی خود را درایام نوروز و تعطیلات نیز تحت کنترل خود در آورید.

۱٫قبل از نوروز اهداف تان را برای حفظ تناسب اندام تنظیم نمایید پس قبل از عید چند دقیقه را به نوشتن اهداف و راه کارهایی برای افزایش فعالیت بدنی و حفظ تناسب اندام خود در نوروز اختصاص دهید. در نوشتن اهداف تان در عید نوروز مثبت نگر باشید و از جملات انرژی بخش استفاده کنید.

۲٫باید تا حد ممکن از مصرف شیرینی و آجیل در ایام عید خودداری نمود .کافی است که قبل از شروع به خوردن آجیل و یا شیرینی به میزانی که می خواهید بخورید توجه داشته باشید.اگر می‌خواهید از آجیل و شیرینی استفاده کنید حتما باید از سهم ناهار و شام کم کنید.

۳٫در هنگام پذیرایی اولین چیزی که برای خوردن انتخاب می نمایید باید از ظرف میوه باشد بطور کلی بیشتر چای( بدون قند)، میوه، خیار و خوراکی های کم کالری را انتخاب کنید.

۴٫سه وعده غذای اصلی را بخورید و هیچ کدام را حذف نکنید

۵٫سعی کنید در مهمانی های ناهار و یا شام دسته جمعی و فامیلی، هرگز با شتاب و عجله غذا نخورید و غذا را مزه مزه کرده و به آرامی بخورید و مکث زیادی بین لقمه های غذا داشته باشید.

۶٫سعی کنید از بین غذاهای ارائه شده در مهمانی ها، بیشتر غذاهای کم چرب و کم کالری و کبابی را انتخاب کنید. انتخاب تان بیشتر غذاهای کم چرب و سرخ نشده و ماست و سالاد فراوان باشد

۷٫اگر به مهمانی دعوت شدید، قبل از رفتن، می توانید یک میان وعده کوچک از سبزیجات و میوه جات میل کنید. با این کار اشتهای خود را کم کرده اید.

۸٫در دوران عید می بایست از فعالیت بدنی کافی برخوردار باشید.اگر قبل از تعطیلات، ورزش می کردید، در طول این مدت نیز به ورزش خود ادامه دهید. اما اگر ورزش نمی کردید، در این  دوران حتماً ورزش کنید.

 

باز نشر : آکادمی یوگا مازندران

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*