خانه » مقاله ها » مقاله های یوگا » فعالسازی چاکرای چهارم
فعالسازی چاکرای چهارم

فعالسازی چاکرای چهارم

خب! بالاخره به روش‌های فعالسازی چاکرای چهارم رسیدیم. برای اینکه چاکرای قلبتان فعال شود، روش‌های زیر را دنبال کنید:

کارکرد اصلی چاکرا

فعالسازی چاکرای چهارم می‌تواند اثرات زیر را در پی داشته باشد:

عشق به دیگران

ارتباطات اجتماعی مناسب

بخشش و پذیرش اشتباهات دیگران

میل به تغییر در راستای بهتر شدن

توانایی رسیدن به صلح با خود و دیگران

دلسوزی برای دیگران

آگاهی و بینش

زمانی که فعالسازی چاکرای چهارم شما به‌خوبی انجام شده باشد، خودتان را به‌خوبی با هستی متصل می‌بینید. انرژی به‌صورت هماهنگ با شما و آنچه در اطرافتان است به‌صورت متعادل جریان خواهد یافت و شما قادر خواهید بود زیبایی‌ها را درک کنید.

اما زمانی که چاکرای قلب در شما مسدود باشد، در رابطه با دیگران به مشکلات زیادی برخورد خواهید کرد. حسادت بیش از اندازه، وابستگی و فرار از مشکلات از دیگر علائم انسداد چاکرای قلب هستند.

 

رنگ درمانی

برای فعالسازی چاکرای چهارم باید از رنگی استفاده کنید که با چاکرای قلب هماهنگی داشته باشد. می‌دانید که رنگ معرف و تأثیرگذار بر این چاکرا، رنگ سبز است. سعی کنید از رنگ سبز در اطرافتان زیاد استفاده کنید و روش‌هایی برای همگام‌سازی زندگی‌تان با رنگ سبز پیدا کنید.

از لباس‌های سبز رنگ استفاده کنید. از تناژ سبز در وسایل محیط کاری‌تان استفاده کنید و با وسایل سبز محل کارتان را تزیین کنید.

تغذیه

غذاهایی که رنگ سبز دارند، گزینه‌ای ایدئال برای فعالسازی چاکرای چهارم محسوب می‌شوند. متخصصان توصیه می‌کنند که برای بهبود کارایی چاکرای قلب از غذاهایی استفاده کنید که رنگ سبز دارند. سبزیجات برگی، بروکلی، خیار، سیب سبز بهترین گزینه در این میان محسوب می‌شوند.

مثبت اندیشی

مثبت اندیشی می‌تواند در افزایش انرژی مثبت شما که به چاکرای چهارم مرتبط است، کمک کند. اگر می‌خواهید به فعالسازی چاکرای چهارم‌ خودتان کمک کنید، مثبت اندیش باشید. می‌توانید جملات مثبتی را برای خودتان یادداشت کنید و آن‌ها را به اطراف محیط کارتان، آینه حمامتان یا کنار تختتان بگذارید.

می‌توانید بنویسید:

من عمیقاً خودم را دوست دارم و با همه وجود خودم را می‌پذیرم.

من خواستنی و دوست‌داشتنی هستم.

قلب من برای عشق ‌باز است و آماده دریافت عشق است.

من خودم را می‌بخشم.

من شکرگزار تمام نعمت‌های خداوند هستم.

 

یوگا

برای فعالسازی چاکرای چهارم می‌توانید از حرکت های مختلف یوگا هم کمک بگیرید.حرکت نیمه شتر، حرکت چرخ، حرکت پل، حرکت جنگجو ۱، حرکت سگ سربالا، حرکت پلانک برعکس و حرکت تعظیم می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند.

 

باز نشر : آکادمی یوگا مازندران

 

 

 

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*