خانه » مقاله ها » مقاله های یوگا » ﭼﺎﻛﺮﺍﯼ ﺩﻭﻡ یا چاکرای خاجی
ﭼﺎﻛﺮﺍﯼ ﺩﻭﻡ یا چاکرای خاجی

ﭼﺎﻛﺮﺍﯼ ﺩﻭﻡ یا چاکرای خاجی

این چاکرا ، ﭼﺎﻛﺮﺍﯼ ﺟﻨﺴﯽ ﻧﻴﺰ ﺧﻮﺍﻧﺪﻩ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﺩﺭ ﺯﺑﺎﻥ ﺳﺎﻧﺴﻜﺮﻳﺖ ﺳﻮﺍﺩﻫﻴﺴﺘﺎﻧﺎ ﻧﺎﻡ ﺩﺍﺭﺩ و ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﯼ ﺧﺎﻧﻪ ﻣﺨﺼﻮﺹ ﺍﻭ ﺍﺳﺖ. ﺳﻮﺍﺩﻫﻴﺴﺘﺎﻧﺎ ﺍﺯ ﺭﻳﺸﻪ ﺳﻮﺍﺩ ﺑﻪ ﻣﻌﻨﯽ ﺷﻴﺮﻳﻨﯽ ﻧﺸﺎﺕ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺷﻴﺮﻳﻨﯽ ﻟﺬﺕ ﺟﻨﺴﯽ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﻣﻴﻜﻨﺪ. ﭼﺎﻛﺮﺍﯼ ﺩﻭﻡ ( چاکرای خاجی) ﺩﺭ ﻗﺴﻤﺖ ﭘﺎﻳﻴﻨﯽ ﺷﻜﻢ ﻣﺎ ﺑﻴﻦ ﻧﺎﻑ ﻭ ﺁﻟﺖ ﺗﻨﺎﺳﻠﯽ، ﺩﺭ ﻣﻘﺎﺑﻞ ﺷﺒﻜﻪ ﻋﺼﺒﯽ ﺧﺎﺟﯽ ﻭﺍﻗﻊ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ. مرکز انرژیی که ما از راه آن احساسات دیگران را دریافت می کنیم (کیفیت پیوندمان با دیگران). نقطه ای که از آن احساسات جنسی را می فرستیم ودریافت می کنیم. و همچنین با خلاقیت ما در ارتباط است.

از تأثیرات ذهنی و احساسی چاکرای دوم می توان به مشکلات پولی، جنسی و پیامدهای کنترل آن با دیگران، جرم و گناه ؛نیرو یا مهار آن در دنیای مادی، آشفتگی احساسات، ترس از رها شدن اشاره کرد.

از تأثیرات تندرستی نیز می توان به اختلال جنسی، بی نظمی تولید مثل ، غده های فیبرویید، حساسیت ها ، بیماری های پوستی، بواسیر، پروستات و مشکلات مثانه ، دردهای لگن خاصره/ پشت تحتانی، زیاده روی در غذا خوردن و روابط جنسی اشاره نمود.

خصوصیات ﭼﺎﻛﺮﺍﯼ ﺩﻭﻡ (چاکرای خاجی)

سمبل: نیلوفر با شش گلبرگ
رنگ: نارنجی
عنصر وابسته: آب
اصل اساسی: خلق وجود (تولید مثل)
حس: چشایی
غدد مربوطه : غدد جنسی
هورمونهای مربوطه : استروژن
جهت چرخش ﭼﺎﻛﺮﺍﯼ ﺩﻭﻡ : در زن در جهت عقربه‌های ساعت و در مرد خلاف عقربه‌های ساعت
سنگ های مرتبط: لابرادوریت، عقیق قهوه ایی، چشم ببر، گلدستون، سترین، عقیق کارنلیان

 

تاثیرات: این چاکرا  (چاکرای خاجی) به قسمتی از آگاهی که مربوط به غذا و روابط جنسی است مربوط است. ارتباط این چاکرا با درون است و اینکه جسم به چه چیزی نیاز دارد و چه چیزی او را خشنود می‌سازد. توانایی شخص برای داشتن بچه نیز در ارتباط با این چاکرا است. همچنین این چاکرا با احساسات و خواسته‌های احساسی شخص پیوسته است

 

باز نشر : آکادمی یوگا مازندران

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*