خانه » مقاله ها » مقاله های عمومی » بهترین حرکات ورزشی برای پیچ خوردگی مچ
بهترین حرکات ورزشی برای پیچ خوردگی مچ

بهترین حرکات ورزشی برای پیچ خوردگی مچ

پیچ خوردگی مچ پا، با روش های مختلفی قابل درمان است. حتی در مواردی، شدت پیچ خوردگی پایین است و هیچ نیازی به درمان آن وجود ندارد. یکی از راه های درمان پیچ خوردگی مچ پا، ورزش است. البته باید به این نکته توجه کرد که ورزش، ممکن است که برای پیچ خوردگی های شدید مفید نباشد. حتی در برخی موارد، ورزش کردن افراد، نه تنها باعث بهبود پیچ خوردگی مچ پای آنها نمی شود، بلکه باعث می شود شرایط بدتر شود درد بیشتری ایجاد شود.

به طور کلی، ورزش ها و نرمش هایی وجود دارند که می توانند باعث بهبودی مچ پا پس از پیچ خوردگی شوند. در ادامه ی مطلب، برخی از ورزش هایی را که باعث بهبودی پیچ خوردگی مچ پا می شوند را معرفی و بررسی می کنیم.

حرکت دادن مچ پا

 

درمان پیچ خوردگی مچ پا با ورزش, درمان پیچ خوردگی مچ پا, پیچ خوردگی مچ پا

 

یکی از آسان ترین و در عین حال، یکی از مؤثر ترین روش ها برای بهبود و درمان پیچ خوردگی مچ پا، حرکت دادن مچ پا است. برای انجام دادن این حرکت، ابتدا باید بر روی زمین بنشینید و پایی را که پیچ خورده است دراز کنید. قبل از حرکت دادن مچ پا، توجه کنید که حرکت شما باید آهسته و روان باشد، زیرا سریع حرکت دادن مچ پا، می تواند باعث ایجاد درد شود. برای حرکت دادن مچ پا، ابتدا ساق پای خود را ثابت نگه دارید، و سپس مچ پا را به سمت بالا و پایین حرکت دهید. پس از انجام این حرکت، مچ پای خود را به صورت دورانی حرکت دهید. در صورتی که هنگام انجام این حرکت، درد بسیار شدید و غیر قابل تحملی را احساس کردید، ورزش را متوقف کنید.

 

بلند شدن روی پنجه

 

حرکات اصلاحی مچ پای پیچ خورده, اقدامات بعد از پیچ خوردگی مچ پا, ورزش مچ پای پیچ خورده

 

یکی از تمرینات ورزشی دیگر که می توانید با استفاده از آن، پیچ خوردگی مچ پای خودتان را درمان کنید، ایستادن روی پنجه پا است. برای انجام دادن این حرکت، باید در حالت ایستاده قرار بگیرید. سپس، به آرامی پاشنه های خود را از زمین جدا کنید و روی پنجه های خود بایستید. تلاش کنید که در این حالت به مدت ۵ ثانیه باقی بمانید.در صورتی که آسیب دیدگی مچ پای شما شدید تر باشد، می توانید برای بلند شدن روی پنجه پا، از یک پایه مانند صندلی استفاده کنید تا فشار کمتری به مچ پای شما وارد شود. شما می توانید این حرکت را در سه ست و ده مرحله پنج ثانیه ای انجام دهید.

 

کشش مچ پا با استفاده از حوله

 

 

کشش مچ پا، می تواند سبب بهبود و درمان پیچ خوردگی های مچ پا با شدت های پایین شود. برای انجام دادن حرکت کشش مچ پا با استفاده از حوله، ابتدا باید بر روی زمین بنشینید و پاهای خودتان را دراز کنید. سپس، یک حوله با اندازه مناسب را در دستان خود بگیرید و پشت پایی بیندازید که مچ آن پیچ خورده است. دقت کنید که در هنگام انجام این حرکت، پاها باید کاملا صاف باشند. پس از اینکه حوله را در موقعیت مناسب قرار دادید، آن را به سمت خودتان بکشید تا پای شما، دچار کشیدگی شود.

 

در حرکت کشش مچ پا با استفاده از حوله، شما باید حالت کشش را در مدت زمان حد اقل ۱۵ دقیقه نگه دارید. اگر احساس درد شدید کردید، از انجام دادن این حرکت خودداری کنید. دقت کنید که کشش ایجاد شده، نباید بیش از حد باشد. در غیر این صورت، ممکن است که به مچ پا آسیب وارد شود.

 

یک قدم به بالا

 

 

حرکت ورزشی یک قدم به بالا، یکی از حرکات ورزشی است که توسط فیزیوتراپیست ها برای بهبود پیچ خوردگی مچ پا توصیه می شود. در این حرکت، بر روی مچ پا که حرکت محدودی انجام می دهد، فشاری به اندازه وزن فرد وارد می شود. در نتیجه، اگر اضافه وزن داشته باشید، باید قبل از انجام این حرکت، با پزشک متخصص و یا فیزیوتراپیست مشورت کنید.برای انجام حرکت یک قدم به بالا، ابتدا باید یک سطح بالاتر از سطح زمین پیدا کنید. برای مثال، پله های استاندارد، می توانند گزینه ی مناسبی باشند. از بغل، کنار پله قرار بگیرید. دقت داشته باشید که مچ پای پیچ خورده شما باید نزدیک به پله باشد. سپس، پای آسیب دیده خود را بر روی پله بگذارید و پس از آن، تلاش کنید بر روی پای آسیب دیده خودتان بلند شوید. دقت کنید که باید این حرکت را به آرامی انجام دهید.

 

سخن پایانی

احتیاط، از مهم ترین شروطی است که باید آن را در هنگام ورزش کردن رعایت کنید. در غیر این صورت، ممکن است که بدن شما دچار آسیب هایی مانند پیچ خوردگی مچ پا شود. در چنین حالتی، روش هایی مانند ورزش کردن، می توانند سرعت بهبودی فرد را افزایش دهند.

 

باز نشر : آکادمی یوگا مازندران 

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*