خانه » مقاله ها » تغذیه » دلایل هوس های غذایی شما
دلایل هوس های غذایی شما

دلایل هوس های غذایی شما

امروز ، ما لیستی از هوس های انتخابی را گردآوری کرده ایم و معنی آن هوس ها چه می تواند باشد

 

 

اگر میل به شکلات دارید:

 

ولع مصرف شکلات اغلب به کمبود منیزیم مربوط می شود که به نوبه خود می تواند منجر به اضطراب و افسردگی شود.

 

 

اگر میل به دونات و شیرینی دارید :

بین چاقی و کمبود خواب پیوند واضحی وجود دارد ، نه تنها به این دلیل که کاهش وزن دشوار می شود ، بلکه به این دلیل است که بدن شما هنگام خستگی میل به قند دارد.

 

اگر میل به پنیر دارید :

 

 

از آنجا که پنیر یک بمب دوپامین است ، تشخیص تفاوت بین ولع و یک اعتیاد ساده دشوار است. از طرف دیگر ، اگر شما در واقع رژیم کم چربی دارید و میل شدید پنیر می کنید، می تواند نشانه کمبود ویتامین A یا D باشد که لبنیات غنی از آن هستند.

 

 

اگر میل به چیپس دارید :

 

 

سیب زمینی سرخ شده و چیپس ها این ولع بسیار رایج می تواند به معنای کمبود کربوهیدرات ها و چربی های سالم به خصوص امگا ۳ باشد. سیب زمینی سرخ شده همچنین منبع بالای سدیم هستند ، زیرا آنها اغلب بسیار شور هستند و کمبود سدیم در اثر تعریق زیاد ایجاد می شود.

 

اگر میل به نوشابه دارید : 

 

 

نوشابه های محبوب حاوی مقدار زیادی کافئین هستند که می تواند هوس شما را توضیح دهد. از آنجا که آنها اغلب حاوی مقدار کافی کافئین برای بیدار کردن شما هستند و این غالباً مورد توجه قرار نمی گیرد و شما به یکباره معتاد می شوید. هوس خوردن نوشابه همچنین می تواند به معنای کمبود کلسیم و منیزیم از استخوانهای شما باشد. که متأسفانه ، باعث کاهش کلسیم و منیزیم در بدن  می شود .

 

اگر میل به یخ دارید :

 

براساس این مطالعه ، میل به یخ می تواند به معنای کمبود شدید آهن باشد. خوردن یخ می تواند به تقویت ذهنی کمی منجر شود ، درست مانند قهوه ، که خستگی ناشی از کمبود آهن را درمان می کند. البته ، اگر شما فقط مکعب یخی را که از نوشابه خارج شده است ، خرد می کنید ، نباید نگران باشید.

 

 باز نشر : آکادمی یوگا مازندران 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*