خانه » مقاله ها » مقاله های یوگا » ۴ حرکت یوگا برای رفع یبوست
۴ حرکت یوگا برای رفع یبوست

۴ حرکت یوگا برای رفع یبوست

چند دقیقه یوگا در روز می‌تواند حرکات نامنظم روده را تنظیم کند، یوگا به شما کمک می‌کند تا بدن را احیا کرده و همچنین، جریان خون و اکسیژن رسانی به بافتها را افزایش می‌دهد. از آنجا که بیشتر حرکات یوگا مستلزم حرکات لگن است، این تکنیک می‌تواند در درمان یبوست بسیار مؤثر واقع شود.

 

۱ ) پیچ و تاب Matsyasana (پیچش نشسته)

هنگامی که شما در این موقعیت هستید، پیچ و تاب بدن شما دستگاه گوارش را تحریک می کند و حتی می تواند به سوزش زدایی کمک کند این یکی از تمرین های ساده تر یوگا برای افراد مبتدی بشمار میرود .

 

۲ ) حرکت هالاسانا یا گاو آهن 

این حالت به گردش خون و هضم غذا کمک می کند. اجرای آن در ابتدا کار ساده ای نیست و نیاز به کمی تمرین خواهد داشت. سعی کنید هر حرکتی را به صورت آرام و پیوسته انجام دهید و از حرکات سریع پرهیز کنید.

۳ ) حرکت پاوان موکت آسانا یا چرخش باد 

در وضعیت خوابیده به پشت با کمک دست‌ها، پاها را به بدن نزدیک و یک کشش مناسب را در عضلات بازکننده ستون فقرات کمری اعمال کنید. این وضعیت را ۳ مرتبه و هر مرتبه ۱۰ ثانیه حفظ کنید. استراحت بین هر مرتبه تمرین باید ۱۵ تا ۲۰ ثانیه باشد.

۴ ) حرکت باداکواناسانا یا پروانه

این یک حالت ساده است که گاز و نفخ معده را تسکین می دهد و به هضم غذا کمک می کند. این حرکت نام خود را از حرکت پاها که مانند بال های پروانه انجام می شود، می گیرد.بنشینید و پشت خود را صاف نگه دارید، سپس پاها را از هم باز کنید.پاهای خود را به سمت لگن بکشید به طوری که کف پاها در تماس با یکدیگر قرار گیرند.پاهای خود را محکم با دست نگه دارید و پاشنه های خود را تا حد ممکن به لگن نزدیک کنید.نفس عمیق بکشید و هنگام بازدم زانوها و ران را به آرامی به کف اتاق بچسبانید. پاها را مانند بال های پروانه بالا و پایین بیاورید، به آرامی شروع کنید و به تدریج سرعت حرکت پاهای خود را افزایش دهید و سپس متوقف شوید.

 

باز نشر : آکادمی یوگا مازندران

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*