خانه » مقاله ها » مقاله های عمومی » یوگای صورت برای کاهش چین و چروک
یوگای صورت برای کاهش چین و چروک

یوگای صورت برای کاهش چین و چروک

قضیه این است که در یوگای صورت از طریق یک سری حرکات خاص، شما پوست صورت را منقبض می کنید. همچنین یوگای صورت باعث تولید کلاژن و پروتئین می شود که باعث ارتجاعی شدن پوست می گردد و آنرا جوانتر و پرتر نشان می دهد.

 

 

 

حالت جغد

در روش اول یوگای صورت انگشتها را به شکل حرف C انگلیسی در دوطرف چشم ها قرار دهید. سپس پیشانی را ریلکس کرده وچشم ها را کاملا باز کنید . سه بار این کار را به اندازه ۱۰ ثانیه انجام دهید. حرکت «جغد» یکی از مهمترین تمرینها به شمار می رود. در حالیکه C را با انگشتان در دو طرف چشم ایجاد می کنید باید کاملا با آرامش و چشمانی کاملا باز اینکار را انجام دهید. همچنین با این حرکت در زمانی که چشمها را به طرف بالا حرکت می دهید نباید پیشانی تان دچار چروک شود.

 

حالت V

با انگشتان خود دو نماد پیروزی ” V” در دو انتهای ابروها ایجاد کرده و چشمانتان را چپ کنید. به خودتان آرامش داده و این حرکت را برای ۶ بار تکرار کنید. برای ده ثانیه چشمانتان را با فشار بسته نگه داشته و سپس ریلکس کنید.

 

چرخش چشمها

انگشت حلقه را در انتهای ابروها قرار داده . و به آرامی از گوشه تا پایین چشم به همه جا ضربه بزنید عین همین حالت را در جهت مخالف یعنی از داخل به بیرون انجام دهید. در نهایت با ملایمت چهار مرتبه، زیر چشم را به سمت خارج از بینی بکشید.

 

ماهی بادکنکی

لپها را باد کرده و تا جایی که ممکن است دهان را کوچک کنید. برای ۳۰ ثانیه به آرامی با دستها به لپها ضربه بزنید.

 

حرکت زرافه

در حالی که گردن را می کشید سر را به عقب خم کنید. سر را پایین آورده و دوبار دیگر این حرکت را تکرار کنید. سپس لب پایینی را به سمت جلو ببرید دستها را روی گردن گذاشته و چانه را بالا ببرید. گوشه های لب را به سمت پایین بکشید. این حالت را به اندازه ۴ نفس عمیق انجام دهید.

 

لپ همستر

یکی از لپها را باد کرده و لبها را غنچه کنید. هوا را به مدت ۳۰ ثانیه از یک لپ به لپ دیگر منتقل کنید.

 

حرکت فک

به آرامی در مسیر خط چانه ها سه بار پوست را به سمت گوش بکشید. انگشتها را در زیر خط چانه قرار داده و در مسیر خط چانه به گوش پوست را ۳ مرتبه بکشید.

 

باز نشر : آکادمی یوگا مازندران

 

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*