خانه » مقاله ها » تغذیه »  کم خونی را با این معجون درمان کنید
 کم خونی را با این معجون درمان کنید

 کم خونی را با این معجون درمان کنید

برخی ترکیبات غذایی که جزو رژیم‌های غذایی محبوب در میان مردم هستند، فواید شگفت آوری برای بدن انسان دارند. از میان این ترکیبات غذایی، فواید خوردن خرما با شیر و یا به طور خاص، خوردن خرمای مخلوط شده در شیر است.

خرما از میوه‌های خشکی است که منبع خوبی برای آنتی اکسیدان‌های حیاتی، به خصوص فنولیک‌ها و کاروتنوئید‌ها محسوب می‌شود. این مواد به همراه مواد مغذی فراوانی مانند آهن، پتاسیم، سلنیوم، منیزیم، مس، ویتامین ب کمپلکس، ویتامین C، فیبر غذایی، پروتئین و نیز انرژی فراوان و قند‌های طبیعی میوه مانند فروکتوز و گلوکز در خرما وجود دارد.

خواص شیر خرما

۱- بهبود بخشیدن شمار هموگلوبین

آهن یک ترکیب حیاتی در خرماست که برای تولید هموگلوبین ( پروتئینی در گلبول‌های قرمز) ضروری است. بر اساس یک پژوهش صورت گرفته.

افراد سالم بالای ۱۸ و زیر ۵۵ سال اگر هر روز صبح با معده خالی جوشانده شیر و خرما را مصرف کنند، سطح هموگلوبین خون این افراد در دوره‌ای ۱۰ روزه افزایش می‌یابد. این مخلوط به درمان برخی مشکلات مانند کم خونی کمک می‌کند.

۲- مفید برای سلامت زنان باردار

بر اساس یک پژوهش، خرمای مخلوط شده در شیر گاو می‌تواند به عنوان یک تقویت کننده برای زنان باردار عمل کرده و برای آن‌ها و جنین شان فواید فراوانی را به همراه آورد. این پژوهش بیان می‌کند که مصرف مرتب خرما و شیر می‌تواند به تولید استخوان و خون در جنین کمک کند.

۳- تقویت کردن بنیه بدن

۱۰۰ گرم خرما حدود ۱۵ درصد انرژی کلی روزانه مورد نیاز بدن را تأمین می‌کند، این در حالی است که شیر در حدود ۹.۱ درصد از انرژی توصیه شده برای بدن را تأمین می‌کند. مخلوط خرما و شیر می‌تواند به عنوان یک ماده غذایی غنی عمل کرده و سطح انرژی بدن را افزایش داده و بنیه فرد را تقویت کند.

باز نشر : آکادمی یوگا مازندران

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*