خانه » مقاله ها » مقاله های عمومی »  امکان بروز اضطراب با این عادت‌های غلط
 امکان بروز اضطراب با این عادت‌های غلط

 امکان بروز اضطراب با این عادت‌های غلط

افرادی که دچار اختلالات اضطرابی هستند، همیشه در احساس ترس و ناامنی به سر می‌برند که باعث مختل کردن فعالیت‌های روزمره‌شان خواهد شد. اگر شما هم چنین وضعیتی دارید، وقت آن است که برخی از عادت‌های اضطراب برانگیز خود را تغییر دهید.

سعی دارید همه چیز را کنترل کنید

اگر جزو افرادی هستید که فکر می‌کنید «اگر خودم انجامش ندهم، درست نخواهد شد» پس وقت آن است که تغییر عقیده دهید. اگر می‌خواهید مسئولیت کامل همه چیز را (کار، خانواده، روابط) در زندگی به تنهایی به عهده بگیرید، غیرممکن است و به سلامت روان خود آسیب خواهید زد.

راه حل

یاد بگیرید که به دیگران هم مسئولیت بدهید، اعتماد کنید و جوری برای کارهایتان برنامه‌ریزی کنید که از اطرافیان خود کمک بگیرید. بدین ترتیب فشار زیادی از دوش شما برداشته خواهد شد.

سعی دارید همه را راضی نگه دارید

اینکه تلاش کنید همه‌ی آدم‌های دوروبرتان را راضی نگه دارید واقعاً خسته‌کننده و اضطراب برانگیز است. نتیجه‌ی این طرز فکر، ناراضی و ناراحت کردن خودتان است چون همیشه خواسته‌های دیگران را به خواسته‌های خود ترجیح می‌دهید.

راه حل

این خودخواهی نیست. شما باید پیش از توجه به نیازهای دیگران، به نیازهای خودتان توجه کنید.

زیاد قهوه و کافئین مصرف می‌کنید

قهوه دارای خواص زیادی برای بدن است، اما اگر در مصرفش زیاده‌روی کنید دچار عوارضی خواهید شد.

راه حل

نوشیدن چهار تا شش فنجان قهوه در روز می‌تواند شما را به کافئین وابسته کند. در نتیجه دچار اضطراب و نگرانی و بی‌خوابی خواهید شد.

عادت به صبحانه خوردن ندارید

صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی روز است و هرگز نباید آن را حذف کنید. شما باید روزتان را با انرژی زیاد شروع کنید زیرا پایین بودن سطح انرژی موجب افسردگی و استرس و اضطراب می‌شود.

تحرک ندارید

نداشتن فعالیت بدنی می‌تواند مشکلات هیجانی و اضطراب را افزایش دهد.

راه حل

اگر عادت به ورزش ندارید، کم‌کم شروع کنید و شدت فعالیت خود را هفتگی افزایش دهید. با ورزش، اندورفین بیشتری تولید می‌کنید (هورمون شادی) که باعث احساس بهتر شما خواهد شد.

 

باز نشر : آکادمی یوگا مازندران

 

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*