خانه » مقاله ها » تغذیه » اسموتی میوه ای راهی برای مقابله با نفخ و یبوست
اسموتی میوه ای راهی برای مقابله با نفخ و یبوست
???????????????????????????????????

اسموتی میوه ای راهی برای مقابله با نفخ و یبوست

نفخ یا ورم شکم با آماسیدن و باد کردن شکم در نتیجه تجمع گاز در روده با معده بروز می کند. خیلی از افراد درگیر این مسئله هستند و حتی در زندگی روزمره شان با مشکلاتی مواجه می شوند. در این مطلب طرز تهیه یک اسموتی را ارائه می دهد که سرشار از فیبر است و به همین دلیل باعث بهبود مشکلات گوارشی شده و عمل دفع را راحت تر می کند. بنابراین با یبوست مقابله کرده و نفخ را نیز از بین می برد. این نوشیدنی ساده از گلابی و کیوی تهیه می شود و روشی طبیعی برای بهبود عملکرد روده ها و مقابله با نفخ ناشی از احتباس آب است.

روش تهیه اسموتی گلابی و کیوی
میزان مصرف این اسموتی به اشتها، میزان یبوست و سبک زندگی ما بستگی دارد. اسموتی گلابی و کیوی همچنین در رژیم لاغری موثر است.
کیوی حاوی آنزیمی موثر است که به هضم پروتئین های حیوانی کمک می کند و مصرف آن بعد از غذا باعث کاهش حالت نفخ می شود

 

مواد لازم
گلابی رسیده ۱ عدد
کیوی رسیده ۲ عدد
پودر زنجبیل ۱ نوک انگشت
آب نصف لیوان (۱۰۰ میلی لیتر)
عسل یا استویا مقدار کم

 

روش تهیه و مصرف
اگر گلابی تان ارگانیک باشد آن را با پوست استفاده کنید. مواد را داخل اسموتی ساز یا مخلوط کن ریخته و به خوبی ترکیب کنید. بهتر است برای مقابله با ورم شکم و نفخ این اسموتی را صبح ها در وعده صبحانه میل کنید. اگر جزو افرادی هستید که صبح به صورت ناشتا آب لیموترش مصرف می کنید حتماً این نوشیدنی را بعد از ترکیب لیمویی خود میل کنید. توصیه می کنیم که این اسموتی را به مدت حداقل یک ماه مصرف کنید.

 

باز نشر : آکادمی یوگا مازندران

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*