خانه » مقاله ها » تغذیه » ۶ نوشیدنی مفید برای کلیه که باید بدانید!
۶ نوشیدنی مفید برای کلیه که باید بدانید!

۶ نوشیدنی مفید برای کلیه که باید بدانید!

چرا نوشیدنی های مفید برای کلیه اهمیت بالایی دارند؟

کلیه ها یک جزء جدا ناپذیر بدن به حساب می آیند که نقش مهمی در پاک سازی خون از میکروب ها را بر عهده دارند. از این رو که کلیه ها همواره در تماس با باکتری ها و میکروب ها هستند ، لازم است ما نیز به او کمک کنیم.

 

استفاده از این نوشیدنی ها ، احتمال ابتلا به بیماری هایی مانند سنگ کلیه ، عفونت های ادراری و عفونت مجاری ادرار را تا حد زیادی کاهش دهد.

همچنین توجه کنید به جای استفاده از چای و قهوه سعی کنید از نوشیدنی هایی که در ادامه بهتان معرفی خواهیم کرد استفاده کنید. مصرف نادرست قهوه به تنهایی می تواند منجر به بیماری های کلیه شود.

 

۱٫ آب

خوردن آب می تواند به دفع راحت تر سنگ کلیه کمک کند

قبل از هر نوشیدنی دیگر ، ابتدایی ترین و بهترین نوشیدنی آب سالم است. نوشیدن آب به مقدار لازم ، می تواند نقش بسیار موثری در روند بهبود عملکرد کلیه داشته باشد.

نوشیدن اب هنگام عبور سنگ از کلیه بسیار پر اهیمت تر می شود. خوردن آب در این هنگام می تواند به دفع سنگ کمک کند به همین دلیل لازم است روزانه بین ۸ الی ۱۲ لیوان آب بنوشید.

نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که سعی کنید از آب تصفیه شده استفاده کنید تا املاح زیادی را از طریق آب وارد کلیه هایتان نکنید! این مورد به خصوص برای محیط های کوهستانی و پر املاح اهمیت بیشتری دارد.

 

۲٫ آب ذغال اخته

آب زغال اخته یکی از نوشیدنی های مفید کلیه است که از عفونت ادرار جلوگیری می کند

آب ذغال اخته به طور شگفت انگیزی در از بین بردن باکتری های غفونت زا در ادرار موثر واقع می شود. یکی از این باکتری ها که منجر به عفونت ادرار می شوند باکتری E.coil می باشد.

وجود چنین باکتری هایی در ادرار می تواند منجر به حرکت ان از ادرار به سمت مثانه و از مثانه به کلیه ها شود. با ورود این باکتری ها به کلیه می تواند به بیماری هایی همچون پیرونفریت ایجاد شود.

 

۳٫ ابلیمو

ابلیمو به دلیل اینکه جزو مرکبات می باشد و از این جهت با داشتن سیترات یا نمک ترش ، در درمان بیماری سنگ کلیه نقش به سزایی را دارد. به همین دلیل آبلیمو یکی از نوشیدنی های مفید کلیه محسوب می شود.

اغلب اوقات سنگ کلیه در اثر اتصال کلسیم با سایر مواد و ایجاد کریستال ها به وجود می آید. درواقع این کریستال ها باهم تجمع یافته و تبدیل به سنگ کلیه می شوند که دفع آن با درد شدیدی همراه است.

اما خوشبختانه ابلیمو با ترکیباتی که دارد مانع از اتصال کلسیم به سایر مواد می شود و همچنین درصورتی که این کریستال ها در کلیه شما ایجاد شده باشند ، از اتصال آن ها به یکدیگر و تشکیل سنگ کلیه جلوگیری خواهد کرد.

 

۴٫ ماءالشعیر

با اینکه ماءالشعیر برای کلیه مفید است اما خوردن بیش از حد چاقی به دنبال خواهد داشت

ماءالشعیر ها می توانند علاوه بر اینکه جایگزین مناسبی برای نوشابه های کوکا و پپسی باشند ، برای درمان بیماری های کلیوی نیز کارامد باشند.

اسید فسفریک موجود در نوشیدنی های کوکا و پپسی تا حدودی حتمال ابتلا به بیماری سنگ کلیه را افزایش می دهند.

 

۵٫ آب چغندر

آب چغندر نوشیدنی مفید کلیه است که مانع اتصال کلسیم های کریستالی می شود

اب چغندر به دلیل اینکه کلسیم های کلیه را از بین می برد ، مانع از تشکیل سنگ کلیه خواهد شد. همانطور که کمی قبل تر نیز اشاره کردیم ، بیشترین نوع سنگ کلیه بر اثر ادغام کریستال هایی است که در اثر ترکیب کلسیم با مواد معدنی شکل می گیرد.

 

۶٫ نوشیدنی مفید زنجبیل

زنجبیل علاوه بر اینکه برای بیماری های کلیه برای گلودرد نیز از بهترین درمان هاست

زنجبیل از آن دست نوشیدنی هایی است که علاوه بر بیماری های کلیه ، گلو درد ، سرفه ، عفونت ها و بسیاری از بیماری های دیگر را درمان می کند.

این ماده شگفت انگیز پس از تحقیقاتی که توسط دانشمندان انجام شد، ماده مناسب برای سنگ کلیه به شمار آمد و امروزه مصرف آن نیز افزایش یافته است.

 

باز نشر : آکادمی یوگا مازندران

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*