خانه » مقاله ها » مقاله های عمومی » درمان برگشت حس بویایی
درمان برگشت حس بویایی

درمان برگشت حس بویایی

چندین مطالعه در سال های اخیر انجام شده است که نشان می دهد قرار گرفتن در معرض بوی کوتاه مدت بطور مداوم می تواند برای افرادی که تحت تأثیر از دست دادن بویایی قرار گرفته اند مفید باشد ، به ویژه برای کسانی که به دلیل ویروسی مانند سرماخوردگی و ویروس کرونا،حس بویایی خود را از دست داده اند.

 

تلاش شده است که بوها به همان روشی که طعم ها به عنوان شیرین ، ترش ، شور و تلخ طبقه بندی شده اند ، دسته بندی شوند. مطالعات نشان می دهد که شما رایحه ها را برای نشان دادن چهار دسته بوی گل ، میوه ، ادویه و صمغ دسته بندی می کنید. با این وجود می توانید هر بویی را که با آن احساس راحتی می کنید ، در دسترس دارید و از آن لذت می برید ، انتخاب کنید.

 

کاهش بویایی ناشی از تروما یا ضربه مغزی تا درصد بالایی پایدار خواهد ماند، اما در کاهش بویایی ناشی از ویروس کرونا، گذرا بوده و یک تا سه هفته بعد از شروع بیماری فروکش می‌کند.

 

موارد مختلفی در خانه وجود دارد که طیف وسیعی از حس بویایی را ایجاد می کند، سعی کنید مواردی را که می دانید برای شما خوشایند است و یا با آنها ارتباط دارید انتخاب کنید. پوست لیمو و پرتقال ، جوز هندی ، گل میخک ، نعناع ، اکالیپتوس ، قهوه ساییده ، نارگیل و وانیل همه مواردی هستند که می توانید استفاده کنید.

 

می توانید از ماده اولیه (مثلاً مستقیماً از فلفل آسیاب شده ، یک شاخه گیاه تازه چیده شده ، لیموی تازه و…) استفاده کنید. به مدت ۲۰ ثانیه در هر زمان که خواستید حداقل دو بار در روز به مدت حداقل ۳ ماه (یا در صورت امکان بیشتر) این مواد را بو کنید.

 

همچنین می توانید برخی از کارهای زیر را برای درمان حس بویایی انجام دهید:

• مصرف سیر به ‌شکل جوشانده : این شکل از مصرف سیر دارای خواص ضدالتهابی است.

• شربت آب‌لیمو ترش با عسل : این نوشیدنی دارای خواص آنتی‌اکسیدانی است.

• در پیش گرفتن یک رژیم غذایی سالم و کم‌چرب

• چکاندن یک قطره روغن کرچک گرم در بینی

• بخور آب داغ

• مصرف ویتامین‌های D، A و B۱۲

 

باز نشر : آکادمی یوگا مازندران

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*