خانه » مقاله ها » مقاله های یوگا » انجام حرکات یوگای کودک در منزل
انجام حرکات یوگای کودک در منزل

انجام حرکات یوگای کودک در منزل

بزرگترین مشکلی که بچه ها با آن مواجه هستند این است که توجه آنها را به فواید یوگا از قبیل : سکون , آرامش , تعادل , انعطاف پذیری , توجه , وقار , ارتباط , سلامتی و بهزیستی جلب کنید . خوشبختانه بیشتر بچه ها دوست دارند حرف بزنند و تحرک داشته باشند که هر دوی آنها در یوگا اتفاق می افتد . بچه ها علاقمند هستند که نقش حیوانات , درختان و گلها را تصور کنند . نقش شما این است که کنار بیاستید و به آنها اجازه دهید که در وضعیت سگ , مار کبری و گربه صدای آنها را تقلید کنند . می توانند در همان حالت , الفبا را تکرار کنند . صدا حالتی برای رهایی بچه هاست که بعد شنیداری را به تمرینات فیزیکی یوگا اضافه می کند. بچه ها نیاز دارند که دنیای درونشان را کشف کنند.
وقتی آنها حرکت مار را انجام می دهند این تصور برایشان شکل می گیرد که دارای یک ستون مهره طولاتی و بدون دست و پا هستند , در این حالت می توانید از آنها بپرسید که آیا می توانند بدوند یا از درخت بالا بروند ؟ وقتی مانند سگ به بدن خود کشش می دهند یا مانند فلامینگو تعادل دارند و یا همانند خرگوش نفس می کشند و یا مانند درخت بلند و محکم می ایستند , آیا قادرند ارتباطی را بین جهان پیرامون و بدن خود برقرار کنند؟ در این حالت است که اهمیت احترام به محیط زندگی و طبیعت برای آنها آشکار می شود. بچه ها متوجه می شوند که همه ما از یک ماده ساخته شده ایم و فقط در اشکال متفاوت هستیم .
در آموزش یوگای کودکان سختگیری نکنید . وقتی بچه ها را هدایت می کنید , همزمان قلب خود را به روی آنها بگشایید و اجازه دهید آنها نیز شما را هدایت کنند .
یوگای کودک , فرصتی را برای آنها فراهم می آورد تا خلاق باشند, خودشان را ابراز کنند و با هم رشد کنند.

 

باز نشر : آکادمی یوگا مازندران 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*