خانه » مقاله ها » مقاله های یوگا » ۳ حرکت یوگا برای تسکین کمردرد
۳ حرکت یوگا برای تسکین کمردرد

۳ حرکت یوگا برای تسکین کمردرد

درد در ناحیه تحتانی کمر احساسی شایع است که چه در طول روز خیلی بنشینید یا خیلی زیاد راه بروید به هر حال دچار آن خواهید شد. کمر درد به موضوعی است که به شدت می‌تواند سبب نوسانات خلقی شده و بر روحیه افراد اثر منفی بگذارد. تمرینات یوگا در عین تسکین درد می‌تواند سبب پیشگیری از بروز درد در آینده شود.

 

  • چرخش کمر

چرخش ستون فقرات تسکین دهنده‌ای عالی برای کاهش فشار و درد کمر و گردن است. برای انجام این حرکت دراز بکشید و اجازه دهید جاذبه روی بدن شما اثر بگذارد. بازوهای خود را از دو طرف باز کرده و روی زمین قرار دهید. زانوها را به سمت قفسه سینه جمع کنید. به آرامی زانوها را به سمت چپ بچرخانید و گردن را در حالت طبیعی حفظ کنید. سعی کنید در این وضعیت هر دو شانه روی زمین نگه داشته شوند. اگر زانوی بالایی بالا می‌ماند یک بالش لای پاها قرار دهید. بین ۱ تا ۴ دقیقه این حالت را حفظ کنید و بعد به سمت دیگر بچرخید.

 

  • حرکت گربه و گاو

با این حرکت ساده باسن و کل ستون فقرات کشیده و تقویت می‌شود. برای شروع چهار دست و پا شوید. در حین استنشاق، سینه و استخوان ستون فقرات خود را به سمت بالا بلند کنید و هنگام بازدم، پشت خود را به سمت زمین قوس دهید، همزمان سر و شانه را در جهت عکس حرکت دهید. ۶-۸ مرتبه این تمرین را تکرار کنید.

 

  • حرکت سگ رو به پایین

این تمرین سبب افزایش جریان خون شده و ماهیچه‌های قسمت فوقانی بدن را تقویت‌ می‌‌کند و سبب کاهش فشار روی ستون فقرات می‌‌شود. همچنین برای کشش همسترینگ و ستون فقرات و ماهیچه‌های ساق پا خوب است. برای انجام آن ابتدا دو زانو بنشینید. بعد زانو‌‌ها را از زمین بلند کرده ولی کف پاها روی زمین باشند. کف دست‌ها را روی زمین قرار دهید و عدد هشت درست کنید. اگر احساس‌ می‌‌کنید فشار زیادی به همسترینگ وارد‌ می‌‌شود زانو‌‌ها را کمی خم کنید. دست و پاها را به اندازه کافی از هم دور کنید تا در وضعیت مناسبی قرار بگیرید. در همین حالت نفس عمیق بکشید. این تمرین را برای ۵ بار تنفس ادامه دهید.

کمر شما از پاها پشتیبانی می‌کند و مراقبت از آن اهمیت ویژه‌ای دارد. کمتر بنشینید، بیشتر راه بروید، عضلات کمر را تقویت کنید و حرکات کششی را در برنامه روزانه داشته باشید. اگر مبتلا به درد ناحیه تحتانی کمر هستید به پزشک مراجعه کنید و علت آن را بیابید.

باز نشر : آکادمی یوگا مازندران

 

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*