خانه » مقاله ها » مقاله های عمومی » پیشگیری از کرونا با این خوراکی ها
پیشگیری از کرونا با این خوراکی ها

پیشگیری از کرونا با این خوراکی ها

در پی شیوع ویروس کرونا در جهان و نگرانی های زیاد مردم در سطح دنیا نسبت به ابتلا به این بیماری رعایت نکاتی برای حفظ سلامتی به عنوان راهکارهای پیشگیرانه ضرورت دارند؛ از جمله مهم ترین اقدامات پیشگیرانه این است که ابتدا بهداشت فردی رعایت شود و اولین موضوع در این زمینه شستن دست ها و تقویت سیستم ایمنی بدن است.

با مصرف این موادغذایی می ‌توان سسیستم ایمنی بدن را تقویت کرد:

تاثیر رژیم غذایی بر افزایش ایمنی بدن در مقابل ابتلا به ویروس کرونای جدید این است که افراد در این دوره، از مصرف غذا‌های سنگین و دیرهضم مانند ماکارونی و آش ‌های غلیظ خودداری کنند.

در این زمان ویتامین C لازم برای بدنتان را تامین کنید. مرکبات و میوه های سرشار از ویتامین C برای پیشگیری و درمان بیماری کرونا ویروس و انواع آنفولانزا عبارتند از:

گریپ فروت، انواع پرتقال، نارنگی، لیمو، لیموترش سبز، کلمنتین، انواع فلفل قرمز، کیوی.

زنجبیل

زنجبیل یک ماده غذایی دیگر برای پیشگیری و درمان عفونت‌های ویروسی است. زنجبیل به کاهش التهاب کمک می‌کند، که همین امر می‌تواند به کاهش گلودرد و سایر بیماریهای التهابی ناشی از سرماخوردگی و آنفولانزا و ابتلا به انواع مختلف ویروس کرونا کمک کند.

کلم بروکلی

اگر به دنبال راه‌های درمان و پیشگیری بیماری کرونا ویروس یا انواع آنفولانزای فصلی و جدید هستید حتما کلم بروکلی را در برنامه غذایی روزانه تان جا دهید.

سیر

خواص تقویت کننده سیستم ایمنی سیر از غلظت سنگین ترکیبات حاوی گوگرد مانند آلیسین ناشی می شود و این یک خبر خوب برای پیشگیری و درمان تکمیلی و جانبی بیماری کروناویروس و انواع آنفولانزا است.

سیر را می توانید به صورت خام و پخته در غذاها استفاده کنید.

آویشن

آویشن از جوشانده های موثر برای درمان و پیشگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا و درمان سرفه می باشد. پس بهتر است این مدت به جای چایی از جوشانده ی آویشن استفاده کنید.

مصرف دمنوش

مصرف دمنوش های گل گاوزبان، مرزنجوش، بابونه و پرسیاوشان به عنوان دمنوش های مؤثر در پیشگیری از ابتلا به کرونا می باشند.

انواع حبوبات

مصرف انواع حبوبات را جز وعده های غذایی خود قرار بدهید.

باز نشر : آکادمی یوگا مازندران

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*