خانه » مقاله ها » مقاله های یوگا » ۶ نکته برای حفظ سلامت بدن
۶ نکته برای حفظ سلامت بدن

۶ نکته برای حفظ سلامت بدن

سلامتی شما بزرگترین دارایی شماست، در اینجا روش‌هایی به شما ارائه می‌شود تا با رعایت آنها با کمترین هزینه سلامتی خود را حفظ کنید. پیشنهاد می‌کنیم برای حفظ سلامت خود به توصیه‌های زیر عمل کنید:

۱٫ آب زیاد بنوشید

بزرگسالان علاوه بر نوشیدن چایی و قهوه باید حدود یک لیتر یا بیشتر در طی روز آب بنوشند(شش یا هشت لیوان). آب، بدن انسان را در دمای مناسبی نگاه می‌دارد و سموم را خارج می‌کند، سمومی که نتیجه اجتناب ناپذیر سوخت و ساز بدن و محصول زندگی صنعتی است. مصرف غذاهای پر آب، برای حفظ سلامت بدن بسیار مفید است.

۲٫ وعده غذایی سالم مصرف کنید

اگر از یک برنامه غذایی ثابتی پیروی کنید بدن شما احساس راحتی بیشتری می‌کند. به خاطر داشته باشید همه چربی‌ها برای بدن شما مضر نیستند. روغن ماهی‌هایی مانند ماهی آزاد و تن ماهی و خوراکی‌هایی مانند آوکادو، آجیل و روغن زیتون حاوی چربی‌های مفید می‌باشند.

۳٫ یک رژیم غذایی سالم داشته باشید
رژیم غذایی حاوی فیبر، کلسترول شما را کاهش می‌دهد، سطح قند خون شما را تنظیم می‌کند، سلامت روده‌ها را بهبود می‌دهد و مانع از پرخوری شما می‌گردد. مقدار توصیه شده مصرف فیبر ۳۰ گرم در روز برای مردان و ۲۱ گرم برای زنان است بعد از سن ۵۰ سالگی این مقدار به ۳۸ گرم برای مردان و ۲۵ گرم برای زنان می‌رسد. بعضی منابع غذایی حاوی فیبر شامل میوه‌جات و سبزیجات (با پوست) غلات سبوس دار و حبوبات می‌باشد.

۴٫ سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید

کسی که دائم احساس خستگی و سرما می‌کند کسی که دچار عفونت‌ها یا سایر عوارضی است که از ضعف سیستم ایمنی بدن ناشی می‌گردد نمی‌تواند عادت سالم خود را حفظ نماید و از سطح بالای انرژی برخوردار باشد.

۵٫ زمان بیشتر از نور خورشید استفاده کنید

امروزه بیشتر وقت خود را در محیط سر بسته سیر می‌کنیم و عدم وجود نور خورشید کافی می‌تواند باعث کمبود ویتامین D شود که باعث مشکلات استخوانی می شود حداقل ۱۰ الی ۱۵ دقیقه در روز از نور خورشید استفاده کنید.

۶٫ ورزش کنید

آهسته راه‌رفتن بهترین روش برای ورزش کردن است و هزینه‌ای ندارد. یک کیلومتر پیاده روی آهسته در روز تاثیر زیادی بر سلامتی شما دارد استفاده از راهرو به جای آسانسور در جاهایی که امکان دارد از استفاده از بالابر اجتناب کنید چرا که استفاده از پله ها برای سلامت قلب و گردش خون شما مفید است.

اگر شما ۱ یا ۲ طبقه از پله استفاده کنید برای شما مضر نخواهد بود، این یک تمرین ساده برای ورزش کردن در محل کار شماست. توصیه کلی این است که در طول هفته ۱۵۰ دقیقه ورزش کنید..

باز نشر : آکادمی یوگا مازندران

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*