خانه » مقاله ها » مقاله های عمومی » چه عواملی باعث آلرژی شدید می شوند؟
چه عواملی باعث آلرژی شدید می شوند؟

چه عواملی باعث آلرژی شدید می شوند؟

عوامل مختلفی باعث مبتلا شدن فرد به آلرژی می شوند. یکی از اصلی ترین عوامل ژنتیک است. فرزندانی که والدین آنها دچار حساسیت هستند، به احتمال زیاد دچار آلرژی می شوند. برخی از خوراکی ها نیز ممکن است آلرژی زا باشند. غذاهای دریایی، تخم مرغ، لبنیات، آجیل و برخی از میوه ها امکان دارد از عوامل ابتلا به آلرژی باشند و فرد با استفاده از آن ها دچار حساسیت شود. عوامل محیطی نیز در ابتلا به آلرژی تاثیرگذار هستند. آلودگی هوا و آلاینده های مختلف از مهمترین عوامل آلرژی زا هستند.

بوی ناشی از پخت و پز، گرد و خاک و گرده افشانی گیاهان نیز باعث تحریک سیستم ایمنی بسیاری از افراد و بروز علائم آلرژی می شود. با ترشح هیستامین در بدن علائم آلرژی نمایان می شود. نیش حشرات، کپک و شوره پوست حیوانات نیز از عوامل بروز آلرژی هستند. افراد مختلف در مواجهه با این عوامل بسته به سیستم ایمنی بدنشان دچار آلرژی شدید یا خفیف می شوند. با دوری از عوامل آلرژی زا می توان از بروز این عارضه پیشگیری نمود.

درمان گیاهی و دارویی آلرژی

با استفاده از درمان های خانگی می توان آلرژی شدید فصلی یا آلرژی های تنفسی و پوستی را کنترل و درمان نمود. مهم ترین اقدام برای پیشگیری از آلرژی این است که در روزهایی که هوا آلوده است کمتر بیرون برویم. تمیز نگه داشتن محیط خانه و استفاده از دستگاه تصفیه هوا نیز می تواند در پیشگیری و کنترل آلرژی نقش بسزایی داشته باشد. خوردن عسل باعث پیشگیری و کنترل و درمان آلرژی می شود. همچنین دمنوش های گیاهی مانند بابونه، چای سبز در درمان آلرژی بسیار موثر هستند. در صورت داشتن آلرژی شدیدتر می توانید از داروخانه داروهای آنتی هیستامین مانند سیتریزین را تهیه کرده و حساسیت خود را کنترل نمایید. اگر آلرژی شما همچنان ادامه داشت بهتر است به پزشک مراجعه نمایید تا نوع حساسیت شما را تشخیص داده و اقدامات پیشگیرانه را به شما گوشزد نماید و برای درمان آلرژی شما برایتان دارو تجویز نماید.

باز نشر : آکادمی یوگا مازندران

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*