خانه » مقاله ها » تغذیه » ۷مسکن گیاهی جایگزین مسکن های شیمیایی
۷مسکن گیاهی جایگزین مسکن های شیمیایی

۷مسکن گیاهی جایگزین مسکن های شیمیایی

امروزه مصرف قرص‌های مسکن شیمیایی به‌دلیل سرعت عملی که در کاهش درد دارد‌، توجه بسیاری را به خود جلب کرده است و فارغ از آسیب‌ها و عوارضی که ممکن است در صورت مصرف بی‌دلیل و توجه نکردن به این که کدام مسکن برای کدام درد قدرت تسکین‌دهندگی بیشتری دارد، روز به روز بر تعداد مصرف این قرص‌ها افزوده می‌شود‌.


اما اخیرا تعداد پزشکانی که داروهای گیاهی را به جای داروهای شیمایی به بیماران خود تحویز می کنند، افزایش یافته است. این مواد به آسانی یافت و مصرف می شوند بنابراین از پیشنهادهایی که در اینجا برایتان آورده ایم، استفاده کنید.

۱- حتما در کابینت شما هم یک شیشه عسل یافت می شود. عسل بهتر از شربت سرفه عمل می کند و برای کودکانی که سرفه های شبانه دارند، توصیه می گردد.

۲- مواد غذایی تخمیری مانند ماست، کفیر یا سبزیجات ترش دارای باکتری های زنده ای هستند که می توانند اسهال، اگزما و آلرژی را درمان کنند. به علاوه این مواد چربی های اضافی بدن را نیز می سوزانند.

۳- برای تسکین درد دندان ها‌، فلفل قرمز را خشک و پودر کنید، نصف قاشق چای‌خوری پودر فلفل را در یک لیوان آب جوش حل و سپس یک قاشق غذاخوری از این محلول را با آب جوش رقیق کنید و بنوشید که برای درمان موثر است.

۴-  تحقیقات نشان می دهد که فشار خون بالا را با چای ترش می توان پایین آورد. تاثیر این ماده حتی از بلوبری نیز بیشتر است

۵- نعناع می‌تواند در شل شدن عضلات صاف دستگاه گوارش، کاهش گاز داخل روده‌ها، افزایش صفرا (کاهش ترشح اسید معده) و در نهایت اثر ضداسپاسم در اختلالات عضلانی ــ عصبی نقش موثری ایفا کند.

۶- برای درمان بیماری های التهابی مانند آرتریت (التهاب مفصل)، زردچوبه مصرف کنید. این ماده خطر ابتلا به آلزایمر را نیز کاهش می دهد. با اضافه کردن فلفل سیاه به آن خواص ضد بیماری آن را افزایش دهید. این روش باعث می شود که بدن شما کورکومین(ماده ای در زرچوبه که اثرات سلامتی مثبتی بر بدن دارد) بیشتری را جذب کند.

۷- روغن نعنای فلفلی برای درمان گرفتگی های عضلات شکمی و سندرم روده تحریک‌پذیر تجویز می شود. متخصصان طب سنتی مواد زیادی را به عنوان مسکن طبیعی معرفی می کنند .

باز نشر : آکادمی یوگا مازندران

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*