خانه » مقاله ها » مقاله های عمومی » درمان خشکی پوست درماه رمضان
درمان خشکی پوست درماه رمضان

درمان خشکی پوست درماه رمضان

اگر مصرف مواد غذایی به چند ماده خاص محدود شود، پوسستان خشک و تیره خواهد شد زیرا مواد مغذی خاصی برای رشد و ترمیم پوست نیاز هست. بنابراین اگر به دنبال مراقبت از پوست خود در طول ماه مبارک رمضان هستید، مواد غذایی سالم انتخاب کنید.

کافئین را کم یا حذف کنید

متاسفانه به دوستداران قهوه، باید گفت که وقت ان رسیده که به خاطر طراوت پوست صورت خود تان هم که شده ان را حذف کنید،این کار را هر چه زود تر انجام دهید، به نفع خودتان است.یکی از ترفند های لازم در ماه مبارک رمضان همین است که برخی از نوشیدنی های غیر ضروری و حتی مضر را کم کنید.

نوشیدن آب کافی 

بین وعده‌ی سحر تا افطار سعی کنید ۸ لیوان آب بنوشید. آب نه تنها سلامتی شما را حفظ می‌کند بلکه پوست شما را مرطوب می‌کند.

مصرف میوه و سبزیجات 

از سبزیجات و میوه های تازه که سرشار از ضد اکسیدان ها، ویتامین A، آهن، پتاسیم، کلسیم و منیزیم هستند و موجب افزایش سلامت پوست می شوند در وعده سحر و افطار استفاده کنید. 

داشتن خواب کافی و مناسب 

همانطور که ذکر شد ماه رمضان تغییرات زیادی در زندگی روزه داران ایجاد می کند و به هم ریختن ساعت خواب یکی از این تغییرات است. بسیاری از مردم زمان کمتری برای خواب دارند مثلا افراد شاغل .به همین دلیل باید سعی کنید تا ۷ الی ۸ ساعت خواب مناسب داشته باشید، در غیر اینصورت با خواب عصر گاهی ، کمبود خواب خود را جبران نمائید

شکر را ترک کنید

اثرات منفی قند در بدن ما بسیار زیاد است، و همین امر برای پوست ما نیز صورت می گیرد. شکر به طور جدی باعث پیری، شکنندگی پوست و ضعف سیستم ایمنی می شود. که به دنبال ان تخریب کلاژن و الاستین پوست را خواهیم داشت که دو فاکتور مهم و اساسی برای حفظ شادابی و طراوت پوست می باشند و نبود ان ها افتادگی پوست و نهایتا چین و چروک را به دنبال خواهد داشت.

آجیل را فراموش نکنید

آجیل یکی از مواد غذایی سودمند است که در جوان سازی و حفظ طراوت پوست صورت اثرگذار است زیرا دارای الیاف و اسید های چرب است . ویتامین D ، فیبر و ویتامین ای و اسیدهای چرب موجود در آجیل به زیبایی پوست کمک می کند.

باز نشر : آکادمی یوگا مازندران

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*