خانه » مقاله ها » تغذیه » خواص بی نظیر آجیل چهار مغز
خواص بی نظیر آجیل چهار مغز

خواص بی نظیر آجیل چهار مغز

آجیل یکی از خوراکی هایی پر طرفدار است که در ایام عید نوروز در اکثر خانه های ایرانی وجود دارد . آجیل چهار مغز یکی از بهترین انواع آجیل است که شامل مغز پسته، مغز بادام درختی، مغز بادام هندی و مغز فندق می باشد و به صورت شور و یا خام در بازار موجود است . این مغز های خوشمزه اگر به اندازه و درست مصرف شوند، دارای خواص فراوانی برای سلامتی هستند.

خواص آجیل چهار مغز

ویتامین های موجود در آجیل چهار مغز

جیل چهار مغز شامل :فسفر، آهن، منگنز، مس، روی، کلسیم، پتاسیم، انواع ویتامین A ، B و E ، انواع پروتئین ها، املاح ضروری و اسیدهای چرب غیراشباع است که برای بدن مفید و حیاتی هستند.

آجیل چهار مغز برای سلامت قلب و عروق

مصرف به اندازه آجیل چهار مغز برای حفظ سلامت قلب مفید است . مصرف آجیل خام برای کسانی است که عادت به خام خواری دارند، توصیه می شود. افرادی که از آجیل چهار مغز سالم و تازه استفاده می کنند، کلسترول بد خونشان کاهش می یابد و به همین علت از بیماری های قلبی عروقی در امان می مانند.

آجیل چهار مغز سرشار از آنتی اکسیدان

آجیل چهار مغز حاوی آنتی اکسیدان فراوانی است که در پیشگیری از سرطان مفید است. بنابراین متخصصان توصیه می کنند که هر فرد در طول شبانه روز هفت عدد چهار مغز بخورد.

آجیل چهار مغز منبع پروتئین

آجیل چهار مغز یکی از منابع مهم پروتئین گیاهی و منبع سرشار از چربی های امگا ۳ و اسید آلفا لینولئیک است که مصرف منظم آن سبب جلوگیری از ابتلا به بیماری قلبی، سرطان، کلیه، دیابت، سنگ صفرا و دیگر بیماری ها می شود.

آجیل چهار مغز منبع پروتئین است

چهارمغز غذای مغز و درمان بی خوابی است

از دیگر مواد مفید موجود در چهارمغز ملاتونین است که به بهبود خواب کمک می کند ومصرف آن در کاهش بی خوابی و رفع سایر اختلالات خواب موثر است.

آجیل چهار مغز برای درمان بیماری های گوارشی

مغز ها گرم و خشک هستند و عسل گرم و تر است بنابراین ترکیب مغزها و عسل سبب بهبود بیماری های گوارشی ناشی از سردی معده خواهند شد . همچنین ترکیب آجیل چهار مغز با عسل برای تقویت اعصاب، تقویت رحم نیز مفید است.

آجیل چهار مغز برای کاهش التهاب و اکسیداسیون

مصرف آجیل چهار مغز التهاب و اکسیداسیون را در شریان ها پس از مصرف غذای چرب کاهش می دهد و باعث حفظ انعطاف پذیری عروق خونی خواهد شد.

پسته برای درمان کم خونی

پسته حاوی آهن فراوانی است بنابراین درمان کم خونی و فقر آهن بسیار مفید است.

پسته برای تقویت بینایی

ویتامین A موجود در پسته سبب تقویت بینایی شده و به رشد سلول ها و بافت های بدن کمک می کند.

بازنشر : آکادمی یوگا مازندران

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*