خانه » مقاله ها » مقاله های یوگا » تقویت عضلات سرشانه
تقویت عضلات سرشانه

تقویت عضلات سرشانه

اگر به دنبال تقویت عضلات سرشانه‌تان برای پیشگیری و درمان افتادگی و یا جمع‌شدگی آن هستید این مقاله و همچنین نرمش‌ها و حرکات مناسبی که در این مقاله قرار داده‌ایم را دنبال کنید.

ورزش سرشانه

ارزش زیاد عضلات سرشانه در شکل دهی مناسب به بدن کاملا مشخص است. بسیاری از افرادی که میانه‌ای با ورزش ندارند عضلات سرشانه‌شان کم‌کم دچار جمع‌شدگی و یا افتادگی می‌شود. برای پیشگیری و یا حتی درمان سرشانه‌های افتاده و جمع شده حرکت‌های ورزشی بسیار موثرند.

نرمش‌هایی برای گرم کردن عضلات سرشانه

– دستانتان را برای ۱۵ ثانیه با زاویه تقریبا ۳۰ درجه نگه دارید. سپس برای چند ثانیه پایین بیاورید و دوباره تکرار کنید. بهتر است این حرکت را برای ۳ تا ۴ بار انجام دهید.

نرمش شماه ۱

– در این حرکت دستانتان را با زاویه‌ای مطابق تصویر برای ۱۵ ثانیه نگه دارید. سپس کمی به عضلاتتان استراحت داده و آن را تکرار کنید.

نرمش شماه ۲

– دست خود را به سمت بازوی مخالف کشیده، به آن بچسبانید و به کمک دست دیگر برای ۱۵ ثانیه نگه دارید. و سپس دست دیگر.

نرمش شماه ۳

حرکات مناسب تقویت عضلات سرشانه

• انجام این نرمش‌ها به صورت مستمر و روزانه ثمربخش خواهد بود.

۱- بر روی پهلوی سمت چپ خود بخوانید سپس به کمک عضلات دست و پاها بدن خود را به بالا بکشید. چند ثانیه بدن را در این وضعیت قرار دهید و سپس با سمت دیگر بدن این حرکت را تکرار کنید.

حرکت شماره ۱

۲- کف دستان خود را طوری که دستانتان کاملا صاف باشد به دیوار بچسبانید، سپس با تکیه کردن توسط کف دستتان به دیوار به آرامی دستانتان را خم کرده و وزنتان را روی آن بیندازید. بهتر است این حزکت را در ۳ ست ۲۰ تایی انجام دهید و بین هی ست حداقل ۱۰ دقیقه استراحت کنید.

حرکت شماره ۲

۳- این حرکت مانند پلانک است با این تفاوت که حین انجام حرکت زانوهای شما  به زمین چسبده است. این حرکت با خم و صاف کردت دست‌هایتان انجام می‌شود. بهتر است این حزکت را در ۳ ست ۲۰ تایی انجام دهید و بین هی ست حداقل ۱۰ دقیقه استراحت کنید.

حرکت شماره ۳

۴- برای انجام این حرکت بدن شما باید مطابق با حرکت پلانک قرار گیرد با این تفاوت که شما روی یک دست برای ۱۵ ثانیه باید ثابت بمانید و یپسس این حرکت را با دست دیگر انجام دهید.

حرکت شماره ۴

۵- مطابق تصویر بدن خود را به صورت شیبدار توسط دستانتان به میز با هر تکیه گاه شبیهی تکیه دهید. این حرکت نیز با خم و صاف کردن دستانتان انجام می‌شود.

حرکت شماره ۵

باز نشر :آکادمی یوگا مازندران

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*