خانه » مقاله ها » تغذیه » نکات تغذیه‌ای در بهبود آنفولانزا
نکات تغذیه‌ای در بهبود آنفولانزا

نکات تغذیه‌ای در بهبود آنفولانزا

رعایت بهداشت فردی، داشتن استراحت و خواب کافی، انجام فعالیت ورزشی، دوری از استرس و تغذیه کافی برای افزایش مقاومت بدن در برابر عفونت، در پیشگیری از بیماری آنفولانزا بسیار کمک کننده است.

مایعات گرم را در همگام آنفولانزا فراموش نکنیم!

مایعات گرم مانند شیر گرم، آش، سوپ‌های مقوی مثل سوپ مرغ، شلغم علاوه بر کاهش علایم بیماری، سبب ایجاد آرامش جسمی می‌شود، چرا که هضم و جذب این مایعات برای بدن آسان‌تر است و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن نیز می‌شود.

استفاده از منابع ویتامین C برای مقابله با آنفلوانزا

توت فرنگی، مرکبات، کیوی، آناناس، گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای، جعفری و شوید منابع خوب ویتامین C هستند.این ویتامین ها به سلول‌های سیستم دفاعی بدن برای بلوغ کمک کرده و فعالیت آنتی بادی‌ها را بهبود می‌بخشد؛ همچنین در تحقیقات دیده شده که ویتامین C. دارای خواص ضد ویروسی و آنتی باکتریال نیز بوده و به رفع التهاب و تحریک سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.

نقش هویج و شلغم در بهبود آنفلوانزا

مصرف «هویج» برای مقابله با این بیماری، انتخاب مناسبی است .چرا که هویج منبع سرشار از بتاکاروتن است و بتاکاروتن مقاومت بدن را در مقابله با این بیماری بالا می‌برد؛ طبق تحقیقات هر چه بتاکاروتن بیشتر مصرف شود سلول‌های ایمنی بدن که شامل سلول‌های کشنده طبیعی هستند، گسترده‌تر می‌شوند.

و همچنین مصرف شلغم نیز از اهمیت بالایی برخوردار است، بنابراین استفاده از آن به صورت بخور و سوپ برای افراد مبتلا به آنفولانزا بسیار مهم و ضروری است.

باید به این نکته هم توجه کرد که در بیماران مبتلا به آنفولانزا، مراقب کاهش وزن باشیم؛ بنابراین رژیم غذایی پرکالری و مواد غذایی نرم توصیه می‌شود و در صورت شدید بودن بیماری زیر نظر متخصص، مصرف مکمل‌های ویتامین C,A و روی و ریبوفلانوئید‌ها و روغن بذر کتان می‌تواند کمک کننده باشد.

باز نشر : آکادمی یوگا مازندران

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*