خانه » مقاله ها » مقاله های عمومی » راه هایی برای سلامتی بدن خود وداشتن زندگی شادتر
راه هایی برای سلامتی بدن خود وداشتن زندگی شادتر

راه هایی برای سلامتی بدن خود وداشتن زندگی شادتر

 برای سلامتی خود و داشتن زندگی سالم و پر انرژی راه کارهای بسیار ساده و قابل انجامی وجود دارد که با رعایت آنها می توانید از سستی بدن جلوگیری کرده و سلامتی را به بدن خود هدیه دهید.

این چند توصیه می تواند به شما کمک کند:

مصرف مناسب آب در روز 

۱ – درست خوردن :

شصت درصد وزن بدن از آب تشکیل شده است که هر روز مقداری از آن از طریق عرق کردن، ادرار و نفس کشیدن از دست می رود. اگر چه مصرف روزی ۸ لیوان آب توصیه شده است اما در واقع مقدار آب مورد نیاز بدن به عوامل مختلف از جمله جنسیت، سن، فعالیت بدنی، آب و هوا، ابتلا به بیماری و … ارتباط دارد و یک فرد سالم و فعال با یک رژیم غذایی سالم می تواند آب مورد نیاز بدن را تامین کند.

نوشیدن زیاد آب کمک می کند دوباره انرژی تان را به دست بیاورید و به کار و فعالیت ادامه دهید. آب نخوردن زیاد باعث آکنه و سردرد و… می شود. سعی کنید در طول روز، ۵ تا ۹ وعده میوه و سبزیجات بخورید، اما چربی را کلاً از برنامه تان حذف نکنید. خوردن کمی چربی باعث می شود بدن نرم کار کند.

حرکات ورزشی و نقش مثبت انها

۲ – تکان خوردن :

هر روز چند حرکت کششی انجام دهید. اگر روزانه ۱۰ دقیقه و هفته ای ۳ تا ۵ بار نرم بدوید، ماهیچه هایتان قوی می ماند و سلامتی همراه شما خواهد بود. یادتان باشد آهسته و پیوسته ورزش کنید. یک ساعت دویدن و بعد، یک ساعت استراحت کردن ممکن است باعث گرفتگی عضلات شود.

۳ – با خودت یک مبارزه راه بینداز :

مثلاً اگر می توانی ۱۰ تا شنا بروی، تلاش کن به ۱۲ برسی. مبارزه های کوچک مثل این، بدن را آماده نگه می دارد. و آمادگی بدن سلامتی را به همراه دارد.

باز نشر : آکادمی یوگا مازندران

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*