خانه » مقاله ها » مقاله های یوگا » درمان سردی دست و پا در زمستان
درمان سردی دست و پا در زمستان

درمان سردی دست و پا در زمستان

برای درمان سردی دست و پا راه‌های درمانی طبیعی وجود دارد که در این مطلب قرار داده ایم:

شکلات تلخ

شکلات تلخ سرشار از آنتی‌اکسیدان است که جریان خون را در دست ‌وپا افزایش می‌دهد. این کار با فعال‌سازی بیوشیمیایی موادی که به گشاد شدن عروق کمک می‌کند، انجام می‌گیرد.

حرکت:

حرکات منظم، ممکن است برای درمان پاهای سرد مفید باشد. این موضوع اگرچه به نظر ساده می رسد اما بالا بردن و حرکت دادن یکی از ساده ترین راه ها برای گرم کردن بدن و کمک به جریان خون در پاهاست.

افرادی که ساعت های طولانی پشت میز می نشینند باید این حرکات را انجام دهد.

حمام پا:

یکی از سریع‌ترین روش‌ها برای بهبود پا‌های سرد قرار دادن آن‌ها در آب گرم است. وان را با آب گرم پر کنید و پا‌های خود را به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه در آن شناور سازید. این موضوع قبل از خواب بسیار مفید خواهد بود. افرادی که آسیب عصبی دیابتی دارند باید از آب داغ در پا‌های خود خودداری نمایند.

ماساژ روغن گرم:

ماساژ دادن پا یک راه ساده و درمانی برای برگرداندن گرما میباشد و همچنین باعث تحریک و افزایش جریان خون در اندام های شما میشود. 

زنجبیل:

زنجبیل باعث افزایش گردش خون می شود و می تواند با سرما مبارزه کند. بعلاوه می تواند خطر لخته شدن خون را نیز کاهش دهد. 

برای بهبود سردی پاها مصرف آهن را افزایش دهید:

زنان بین ۱۹ تا ۵۰ سال روزانه به ۱۸ میلی گرم آهن نیاز دارند. در حالی که مردان در چنین سنینی نیاز به ۸ میلی گرم آهن به صورت روزانه دارند.برای جلوگیری از کمبود آهن کافی است که غذا های غنی از آهن مانند خرما ، سیب ، عدس، گوشت قرمز ، اسفناج ، بادام ، زرد آلو خشک و مارچوبه را در رژیمک غذایی خود بگنجانید. همینطور میتوانید پس از مشاوره با پزشک خود از مکمل های آهن با در مناسب استفاده کنید. 

زمان مراجعه به پزشک

اگر چه داشتن پاهای سرد برای مدت زمان موقت عادی می‌باشد اما در مواقعی نیز ممکن است در جریان قرار گرفتن پزشک ضرورت پیدا کند. افرادی که به طور مکرر سردی پاها را تجربه می‌کنند، باید با پزشک در رابطه با دلایل احتمالی مشورت کنند. مخصوصاً در صورتی که سردی پاها همراه با علائم دیگر مانند موارد زیر باشد:

خستگی

کاهش یا افزایش وزن

تب

درد مفاصل

زخم‌هایی روی انگشت یا پا با التیام‌بخشی طولانی مدت

تغییرات پوستی مثل آکنه‌ها، پوسته پوسته شدن یا ضخیم شدن پوست

چنان‌چه احساس سردی پاها از درون بدن باشد و پوست پا دمای پایینی داشته باشد، باید موضوع را با پزشک در میان گذاشت. چرا که این نشانه‌ها می‌توانند از علائم آسیب‌های عصبی یا دیگر مشکلات عصبی باشند.

باز نشر : آکادمی یوگا مازندران

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*