خانه » مقاله ها » مقاله های عمومی » رگ های زیر پوست دست
رگ های زیر پوست دست

رگ های زیر پوست دست

 

چرا برخی افراد رگ هایی برجسته و بیرون زده از پوست دارند این افراد چگونه به این عارضه مبتلا می شوند این امر چه مشکلاتی برای بدنشان پدید می آورد و چه روش های درمانی برای این مشکل وجود دارد
دکتر صداقت‌پیشه، متخصص پوست و مو گفت: شکل دست و برجسته بودن رگ‌های آن می‌تواند عامل ژنتیکی داشته باشد همچنین کار و فعالیت زیاد دستی همانطور که عضلات را درگیر می‌کند، می‌تواند رگ‌ها را نیز تحت تأثیر قرار دهد.
 
دکتر صداقت‌پیشه، افزود: مواجه با مواد شوینده و انواع حلال‌ها می‌تواند سبب آسیب کلاژن پوست شده و پوست دست را نازک کند که این امر موجب پیدا شدن هرچه بیشتر عروق دست می‌شود.
 
دکتر صداقت‌پیشه ادامه داد: در افراد چاق به دلیل تجمع چربی در زیرپوست، رگ‌های دست به خوبی دیده نمی‌شود، این بدین معنا است که در افراد لاغر به دلیل فقدان این لایه‌ی چربی، رگ‌های دست بیشتر معلوم است و از برجستگی بیشتری برخوردار است.
 
دکتر صداقت‌پیشه اظهار داشت: پوست دست چون در معرض عوامل محیطی و فیزیکی بیشتری است، زودتر دچار آسیب می‌شود، هرچه قدر پوست در معرض نور خورشید بیشتری باشد، آسیب‌پذیرتر می‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد: برجستگی بیش از حد معمول رگ‌های دست ممکن است به دلیل انسداد عروق آن باشد که در چنین مواردی گرفتگی با درد همراه است.
 
دکتر صداقت‌پیشه در خصوص پیشگیری از این امر گفت: توصیه می‌شود هنگام بیرون رفتن از منزل و یا هنگام رانندگی از دست‌ها در برابر آفتاب محافظت شود و دستکش متناسب با فصل پوشیده شود.
منبع : مجله پزشکی دکتر سلام
http://www.yogaacademy.ir/

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*