خانه » مقاله ها » مقاله های عمومی » ۶ نکته راجع به تغذیه بهتر کودک
۶ نکته راجع به تغذیه بهتر کودک

۶ نکته راجع به تغذیه بهتر کودک

۱ . تحسین و پاداش :
تعریف و تمجید ، بهترین پاداش برای کودک است بنابراین از هر رفتار مثبت او بلافاصله تعریف و تمجید کنید و این کار را به  تعویق نیندازید . خوراکی های کم خاصیت را برای رشوه دادن به کودک به کار نبرید.

۲ . برقراری روال معین :
زمان صرف غذا یکی از ستون های اصلی برقراری روال در زندگی است و تا حد امکان نباید آن را تغییر دهید. در هر حال وقتی کودک کمی بزرگتر شد ، میتوانید اندکی زمان غذا خوردن را تغییر داده و در صورت لزوم حداکثر نیم ساعت آن را جا به جا کنید.

۳٫ حد و حدود و خط قرمزها :
ثابت بودن وقت صرف غذا و نشستن سر سفره یا میز غذا از مهمترین قوانین غذا خوردن هستند. رعایت آداب صرف غذا نیز بر حسب سن کودک متفاوت است.

۴ . نظم :
هیچگاه کودک را به خاطر غذا نخوردن سرزنش یا تنبیه نکنید. تنبیه را فقط در مورد رفتارهای ناشایست مثل پرت کردن غذا یا اشیا و یا امتناع از نشستن سر سفره یا میز غذا اعمال نمایید . برای تنبیه شیوه ی (( اگه یک دفعه دیگه این کار رو بکنی ، تنبیه می شی!)) را به کار بگیرید.

۵ . انتظار ها :

اگر کودک هنگام غذا خوردن رفتار نامناسبی دارد ، بسیار ساده برای وی توضیح هید که این رفتارش به هیچ عنوان از نظر شما پذیرفته نیست و دلیل آن را نیز برایش بازگو نمایید ولی از توضیح ها و استدلال پیچیده پرهیز کنید چرا که گوش کودکان نوپا به هیچ منطق و استدلالی بدهکار نیست.

۶٫ آسودگی خیال و آرامش :
زمان غذا خوردن فرصت مناسبی برای ارتباط تمام اعضای خانواده با یکدیگر است بنابراین تا حد امکان همه با هم غذا بخورید.

 

باز نشر :آکادمی یوگا مازندران

http://www.yogaacademy.ir

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*