خانه » مقاله ها » مقاله های یوگا » تأثیر حرکات یوگا بر افراد دیابتی
تأثیر حرکات یوگا بر افراد دیابتی

تأثیر حرکات یوگا بر افراد دیابتی

برای افراد مبتلا به دیابت و پیش دیابت اتخاذ یک برنامه ی منظم انجام حرکات یوگاهمراه با رفتارهای سلامت درشیوه ی زندگی می تواند از بروز علایم و عوارض دیابت جلوگیری کرده و حتی به آنها کمک می کند تا بر این بیماری فائق شوند.

بهترین حرکات ابتدایی یوگا که مناسب افراد دیابتی است شامل حرکات مربوط به قرار گرفتن بدن دروضعیت های خاص یا posturesو ورزش های تنفسی می باشد که بخصوص برای هدف قرار دادن و تحریک پانکراس طراحی شده اند. حرکات یوگا برای دیابت با بهبود جریان خون به پانکراس، سبب جوان شدن سلولهای پانکراس و بهبود توانایی تولید انسولین دربدن می شود.

شروع یوگا به عنوان یک ورزش روتین برای دیابت علاوه بر کاهش علایم بیماری ، می تواند برای شما نرمی درحرکات وسلامت کلی بدن را در طول روز به ارمغان آورد.

بنا به گفته ی متخصصین ، حرکات یوگا باید قبل از غذا انجام شود اما بعد از مصرف یک مایع شیرین یعنی قبل از انجام یوگا باید از نوشیدنی حاوی مقدار کمی قند استفاده گردد. این تمرینات می توانند درصبح یا عصر به مدت ۴۰ تا ۶۰ دقیقه بسته به میزان توانایی فرد در انجام آن صورت گیرد.

شروع ورزش یوگا برای افراد دیابتی باید با آساناهای ساده (حرکات یوگا) انجام شود. از انجام حرکات سنگین و پیچیده اجتناب کنید، درعوض بروی حرکات کششی یا فشاری ناحیه ی شکم تمرکز کنید. درابتدا هریک از وضعیتهای یوگا را به مدت ۵ ثانیه انجام دهید اگر انجام آن برایتان راحت بود تا جایی که احساس ناراحتی و فشار نکنید در آن وضعیت قرار گیرید. هنگامیکه در انجام یوگا پیشرفت نمودید بتدریج زمان هر وضعیت را افزایش دهید تا جائیکه احساس ناراحتی نکنید و هر آسانا را تا یک دقیقه نگهدارید.

 

باز نشر : آکادمی یوگا مازندران

www.yogaacademy.ir

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*