خانه » مقاله ها » تغذیه » خواص میوه خرمالو
خواص میوه خرمالو

خواص میوه خرمالو

 

تاثیر مصرف خرمالو در پیشگری از سرطان

خرمالو به علت داشتن بتاکاروتن و ویتامین آ از بروز انواع سرطان بویژه سرطان ریه جلوگیری می کند

توصیه می شود افرادی که در معرض آلودگی هوا و دود سیگار قرار دارند یا خودشان سیگار می‌کشند، در صورت امکان به صورت منظم خرمالو مصرف کنند.

خواص خرمالو در کاهش فشار خون

خرمالو منبعی سرشار از پتاسیم و منیزیم است که با فشارخون بالا مقابله می‌کندوبه علت داشتن میزان کم سدیم برای افراد مبتلا بهفشارخون‌ مفید است.

خواص خرمالو برای سرماخوردگی

خرمالو ۲۱درصد نیاز روزانه بدن به ویتامین سی را تامین می کند و به علت داشتن ویتامین سی در پیشگیری از سرما خوردگی و درمان آن و تقویت دستگاه ایمنی بدن موثر است.همچنین برای غشاهای موکوسی، راه‌های تنفسی و جلوگیری از سرطان دهان و ریه مفید است.

خرمالو و سلامت قلب

خوردن خرما پتاسیم بدن را تامین و به عملکرد بهتر قلب کمک می کند .
پتاسیم در تنظیم فشار خون و آرام کردن عضلات بدن نقش مهمی دارد. در واقع بسیاری از داروها از پتاسیم به عنوان یک ماده برای مقابله با دردهای عضلانی استفاده می کنند. به این ترتیب خرمالو به عنوان یکی از منابع غذایی پتاسیم در سلامتی قلب و عروق تاثیر بسیاری دارد..

تقویت سیستم ایمنی بدن

از دیگر خواص خرمالو می توان به تاثیر آن در تقویت سیستم ایمنی بدن اشاره کرد. تحقیقات نشان می دهد این میوه بدن را در برابر سرماخوردگی ، آنفولانزا و عفونت ها مقاوم می کند

خواص خرمالو برای چشم و تقویت بینایی

خرمالو حاوی مقادیر ، زیزانتین، لوتئین و لیکوپن است که همه آن ها در ارتقا سطح سلامت چشم موثرند. لوتئین و زیزانتین از شبکیه چشم محافظت نموده و در پیشگیری از بروز دژنراسیون ماکولا و آب مروارید – که از مهم ترین علل نابینایی اند – موثر هستند.

 

باز نشر : آکادمی یوگا مازندران

http://www.yogaacademy.ir

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*