خانه » مقاله ها » مقاله های عمومی » فواید یوگا بر بدن
فواید یوگا بر بدن

فواید یوگا بر بدن

* فواید فیزیولوژیکی یوگا شامل تقویت کردن سیستم های اصلی بدن مثل سیستم اعصاب، دستگاه قلبی-عروقی، غدد، دستگاه تنفسی، سیستم ماهیچه ای و استخوان ها و سیستم 
دفع بدن است.
* انعطاف پذیری بدن. کشش بدن موجب انعطاف پذیری و افزایش دامنه حرکتی عضلات و مفاصل می گردد. با انجام ورزش یوگا، انعطاف پذیری بیشتری را در پشت، زانو، کمر، شانه ها و لگن خواهید داشت.
* افزایش مقاومت و قدرت بدن. با انجام ورزش یوگا، وزن بدن خود را تحمل می کنید. به طور مثال: بر روی یک پا می ایستید و تعادل خود را نگه می دارید و یا بر روی دستانتان می ایستید. برخی از این تمرینات را باید به آرامی انجام دهید تا قدرت شما افزایش یابد.
* کاهش درد. بسیاری از افرادی که کمردرد دارند، یا مدت زیادی را پشت کامپیوتر می نشینند و یا زیاد رانندگی می کنند، می توانند این ورزش را انجام دهند. یوگا باعث سفتی و فشردگی ستون فقرات می شود. با ورزش یوگا از این ناراحتی در امان خواهید بود. همچنین یوگا باعث بهبود توازن و تعادل بدن می شود.
*یوگا باعث حفظ تعادل بدن می شود.
*یوگا با ایجاد تعادل در مواد شیمیایی بدن مثل کلسترول LDL، گلوکز و کاته کولامینها باعث جلوگیری از بیماری های مهلک و کشنده می شود و قابلیت ارتجاعی بدن را بالا میبرد.  
* فواید روانشناسی یوگا یکی از فواید جذاب آن است که شامل تنظیم کردن حالت های مربوط به اختلالاتی مثل خشونت، افسردگی و اضطراب ناگهانی است. یوگا باعث دوری از عوامل استرس زا می شود و امید تازه ای را به زندگی می بخشد.
*بالا بردن توانایی های شخصی مثل مهارتهای یادگیری، تمرکز و حافظه خوب همچنین از فواید یوگا هستند.
*بالا بردن مهارت های اجتماعی و سازگاری بهتر با شرایط و محیط هم از دیگر فواید یوگا می باشد.
http://www.yogaacademy.ir

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*