خانه » مقاله ها » مقاله های یوگا » ارزش غذایی انبه
ارزش غذایی انبه

ارزش غذایی انبه

ارزش غذایی انبه

میوه انبه۱ فنجان انبه خرد شده حاوی ۱۰۰ کالری، ۱ گرم پروتئین، ۰.۵ گرم چربی، ۲۵ گرم کربوهیدرات (۲۳ گرم قند و ۳ گرم فیبر)، ۱۰۰٪ ویتامین C مورد نیاز بدن، ۳۵٪ ویتامین A مورد نیاز، ۲۰٪ از فولیت، ۱۰٪ ویتامین ۶B، و ۸٪ از ویتامین K و پتاسیم را تامین می‌کند.

وجود انبه در برنامه غذایی علاوه بر تامین مس، کلسیم و آهن، آنتی‌اکسیدان‌هایی از قبیل زیاکسانتین و بتاکاروتین را برای بدن به ارمغان می‌آورد.

خواص انبه

انبه‌ها در زمره پر مصرف‌ترین میوه‌های سراسر جهان لقب گرفته‌اند.

مصرف انواع میوه‌ها و سبزیجات ارتباط مستقیمی با کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مرتبط با سبک زندگی انواع افراد دارد. بسیاری از تحقیقات نشان می‌دهد که افزایش مصرف مواد غذایی گیاهی مانند انبه، خطر ابتلا به مرض چاقی و بیماری‌های منجر به مرگ، دیابت، بیماری‌های قلبی را کاهش داده و پوست و مویی سالم را برایتان به ارمغان آورده، انرژی بدن را افزایش داده و در کل منجر به کاهش وزنخواهد شد.

خواص انبه برای پیشگیری از آسم:

خطر پیشرفت آسم در افرادی که مقدار فراوانی از مواد مغذی ویژه‌ای مصرف می‌کنند بسیار پایین است. یکی از این مواد مغذی بتاکاروتین است که در انبه، پاپایا، زردآلو، بروکلی، طالبی، کدو حلوایی و هویج یافت می‌شود.

سلامت استخوان‌ها با مصرف انبه:

جذب ویتامین K ناکافی خطر شکستگی استخوان را افزایش می‌دهد. جذب ویتامین K به میزان کافی با مصرف به موقع میوه‌ها و سبزیجات تامین می‌شود و برای بهبود جذب کلسیم بدن که برای سلامت کامل استخوان‌ها ضروریست، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

انبه و پوست و مو:

انبه برای تقویت مو فوق‌العاده است زیرا حاوی ویتامین A یعنی ماده مغذی مورد نیاز در تامین چربی پوست بوده که رطوبت موها را نیز تامین می‌کند. همچنین ویتامین A برای رشد نسوج بدن از جمله پوست و مو حیاتیست.

جذب ویتامین C کافی که با ۱ فنجان انبه در روز تامین می‌شود، از ملزومات تولید و حفظ کلاژن‌ که ساختار پوست و مو را شکل می‌دهد، محسوب می‌شود.

باز نشر :آکادمی یوگا مازندران 

http://www.yogaacademy.ir

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*