خانه » مقاله ها » مقاله های یوگا » ۵ حرکت یوگا جهت تسکین استرس
۵ حرکت  یوگا جهت تسکین استرس

۵ حرکت یوگا جهت تسکین استرس

۱٫ حرکت بچه ( بالاسانا Balasana ) Child’s Pose

 1. حرکت بچه ( بالاسانا Balasana ) Child’s Pose

پوزیشن یا حرکت بچه یکی از اصلی ترین و موثرترین حرکات یوگاست. این حالت خوابیده با کشش پشت، درد این قسمت را از بین برده و همچنین برای سیستم عصبی و لنفاوی شما مفید است.

۲٫ خم شدن به جلو در حالت ایستاده ( آتاناسانا Uttanasana )Standing Forward Bend

2. خم شدن به جلو در حالت ایستاده ( آتاناسانا Uttanasana )Standing Forward Bend

آتاناسانا یک حرکت انتقالی است که عضلات عقب ران hamstrings، ران و کفل  hip شما را منبسط می کند و می کشد. این حرکت برای از بین بردن استرس، خستگی و افسردگی خفیف شناخته شده است. دکتر کندی متوجه شده که این حرکت با تغییر جریان خون در سراسر بدن، برای رهایی از استرس مفید است به خصوص زمانی که زانوها کمی خم شوند. 

۳٫ حرکت جسد ( ساواسانا Savasana ) Corpse Pose

4. حرکت جسد ( ساواسانا Savasana ) Corpse Pose

 همان طور که با شنیدن نام این حرکت می توانید حدس بزنید، در این حالت باید به پشت و صاف دراز کشیده و چند دقیقه به همین حالت بمانید.

اگرچه دراز کشیدن به صورت کامل هنوز برای برخی از مربیان یوگا چالش برانگیز است، ولی برای سیستم عصبی شما فواید زیادی دارد. این حرکت باعث ایجاد پاسخ آرامش در بدنشما می شود، که به کاهش فشار خون و آرامش ذهنی شما کمک می کند.

۴٫ حرکت گربه – گاو ( مارجاریاسانا Marjaryasana ) Cat-Cow Pose

6. حرکت گربه – گاو ( مارجاریاسانا Marjaryasana ) Cat-Cow Pose

حرکت گربه- گاو قسمت پایین کمرتان را به سمت بالا می کشد، قسمتی که اکثر مردم روی آن فشار زیادی وارد می کنند. پشتتان را به آرامی و تا جایی که می توانید انحنا دهید، ۱۰ بار این حرکت را به همراه تمرکز عمیق و تنفس برای رهایی هر گونه فشار از طریق ستون فقرات تان انجام دهید.

 

 

۵٫ حرکت بالا گذاشتن پاها روی دیوار ( ویپاریتا کارانی Viparita Karani ) Legs-Up-The-Wall Pose

5. حرکت بالا گذاشتن پاها روی دیوار ( ویپاریتا کارانی Viparita Karani ) Legs-Up-The-Wall Pose

یکی دیگر از ساده ترین و در عین حال مفید ترین حرکتهای مورد نیاز شما این است که به پشت روی زمین صاف دراز کشیده و پاهایتان را به سمت بالا روی دیوار قرار دهید. در حالی که دراز کشیدن به پشت می تواند شما را از هر گونه دردی خلاص کند، قرار دادن پاها به سمت بالا روی دیوار باعث بهبود جریان خون به قلبتان می شود. حتی می توان گفت این حرکت باعث کاهش روند پیری می شود.

 

باز نشر : آکادمی یوگا مازندران 

http://www.yogaacademy.ir

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*