خانه » مقاله ها » مقاله های یوگا » سلامتی در ناخن های شما
سلامتی در  ناخن های شما

سلامتی در ناخن های شما

آیا می دانستید که ناخن ها می توانند سرنخ هایی را درباره سلامت کلی شما نشان دهند؟ یک لکه سفید اینجا، یک رنگ قرمز آنجا، یا برخی ناهمواری ها و یا ریزش ها ممکن است نشانه ای از یک بیماری در بدن باشد. مشکلات در کبد، ریه ها و قلب ممکن است در ناخن های شما ظاهر شوند. این مقاله را خوب بخوانید تا بدانید که اسرار ناخن شما چیست، و بیماری شما چگونه خود را در ناخن شما نشان می دهد.

 ناخن های رنگ پریده

ناخن های خیلی کمرنگ می تواند گاهی اوقات نشانه ای از بیماریهای جدی مثل: کم خونی، نارسایی احتقانی قلب، اختلال کبدی و یا سوء تغذیه باشد.

 ناخن های سفید

اگر ناخن های شما عمدتا سفید با رگه های تیره باشند، این میتواند مشکلات کبدی مانند هپاتیت را نشان دهد. اگر چنانچه به همراه سفیدی ناخن، انگشتان نیز زرد شده باشند، نشانه دیگری از مشکلات مربوط به کبد است.

ناخن های زرد

یکی از شایع ترین علل ناخن های زرد، عفونت قارچی است. همانطور که عفونت بدتر میشود، حالت تخت ناخن ممکن است از بین رفته و ناخنها ممکن است ضخیم شده و فروکش کنند. در موارد نادر، ناخن های زرد میتواند یک وضعیت جدی مانند بیماریهای شدید تیروئید، بیماری ریه، دیابت و یا پسوریازیس را نشان دهند.

 ناخن ترک خورده یا تقسیم شده

ناخن های خشک و شکننده که اغلب شکسته یا تقسیم شده اند، با بیماری تیروئید در ارتباط هستند. ترک خوردن یا تقسیم شدن به همراهی رنگ زرد ناخن ها، به احتمال زیاد به علت عفونت قارچی است.

 ناخن های تا شده و باد کرده

اگر پوست اطراف ناخن، قرمز و پف کرده باشد، به معنی التهاب ناخن است. همچنین ممکن است در نتیجه لوپوس یا اختلال بافت همبند باشد. عفونت نیز میتواند باعث ایجاد قرمزی و التهاب ناخن شود.

خطوط تیره در زیر ناخن

خطوط تیره در زیر ناخن باید در اسرع وقت بررسی شود. آنها گاهی ناشی از ملانوما، خطرناک ترین نوع سرطان پوست هستند.

 ناخن های تحلیل رفته (سائیده)

جویدن ناخن ها ممکن است چیزی بیشتر از یک عادت قدیمی نباشد، اما در بعضی موارد نشانه ای از اضطراب پایدار است که باید از درمان برای رفع آن استفاده شود. جویدن یا چیدن ناخن ها از ته نیز با اختلال وسواس فکری در ارتباط است. اگر نمیتوانید دست از این حالت برداشته و آن را متوقف کنید، با پزشک خود صحبت کنید.

– ناخن ها فقط بخشی از پازل هستند

اگرچه تغییرات ناخن ها همراه با شرایط زیادی است، اما این تغییرات به ندرت اولین علامت است. بسیاری از اختلالات ناخن معمولا بی ضرر هستند، همه افرادی که دارای لکه سفیدی بر روی ناخن خود هستند، به هپاتیت مبتلا نیستند؛ اگر ظاهر شدن لکه یا رنگی بر روی ناخن های شما، باعث نگرانی شما شد، بهتر است با یک متخصص پوست مشورت کنید.

 

باز نشر :آکادمی یوگا مازندران 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*