خانه » مقاله ها » تغذیه » صبحانه بخورید تا چاق نشوید!
صبحانه بخورید تا چاق نشوید!

صبحانه بخورید تا چاق نشوید!

وقتی که صبح‌ها خواب می‌مانید، راحت‌ترین کار صرف‌نظر کردن از صبحانه است اما اگر می‌خواهید با شکم خالی از خانه خارج نشوید، بهتر است چند راه ساده برای خوردن صبحانه‌ای کامل را بیاموزید.

 

چرا صبحانه کارساز است؟

وقتی که صبح‌ها خواب می‌مانید، راحت‌ترین کار صرف‌نظر کردن از صبحانه است اما اگر می‌خواهید با شکم خالی از خانه خارج نشوید، بهتر است چند راه ساده برای خوردن صبحانه‌ای کامل را بیاموزید. تحقیقات مجله اپیدمیولوژی آمریکا نشان داده است، مردانی که ۲۲ تا ۵۰ درصد از کالری دریافتی روزانه‌شان را در وعده صبحانه دریافت می‌کنند، در طول ۴ سال فقط ۷/۰ کیلوگرم به وزن‌شان اضافه می‌شود و آن‌هایی که ۱۱درصد از کالری دریافتی‌شان در وعده صبحانه است، دو برابر این میزان وزن اضافه می‌کنند. همچنین تحقیقات نشان داده است که با خوردن صبحانه , انرژی لازم بدن را دست کم تا ساعت ۱۲ تامین می کنید.بنابراین زنگ ساعتتان را برای ۸ دقیقه زودتر کوک کنید و به این مهمانی صبحگاهی بروید.همچنین تحقیقات نشان داده است که با خوردن صبحانه انرژی لازن بدن را دسا کم تا ساعت ۱۲ تامین می کنید.


آجیل و میوه خشک شروع خوبی است

تحقیقات نشان داده است، افرادی که رژیم کم‌کالری دارند، به‌ویژه آن‌هایی که وابسته به آجیل است، در مقایسه با ۳ نوع رژیم معروف دیگر بیشتر وزن کم می‌کنند، به‌خصوص وقتی این رژیم با ماست همراه باشد. مردانی که ۳ وعده در روز ماست کم ‌چرب مصرف می‌کنند، در مقایسه با آن‌هایی که ماست مصرف نمی‌کنند، ۸۱ درصد بیشتر در ناحیه شکم کاهش وزن پیدا می‌کنند.
تخم‌مرغ، جزء جدانشدنی صبحانه

مصرف ۲ عدد تخم‌مرغ به‌دلیل محتوای پروتئینی که دارد می‌تواند توده عضلانی شما را محافظت کند و موجب سوختن کالری در طول روز ‌شود. اگر تخم‌مرغ‌ها را با پودر فلفل که تاثیر زیادی در افزایش متابولیسم دارد استفاده کنید، کالری بیشتری می‌سوزانید. همچنین تحقیق انجام شده در کالج تغذیه آمریکا نشان داده است، افرادی که روزشان را با تخم‌مرغ شروع می‌کنند، کالری کمتری در طول روز وارد بدن‌شان می‌کنند.


غلات خوشمزه با تخم‌مرغ

خوردن ۲ برش نان تست با تخم‌مرغ به فرآیند هضم کمک کرده و موجب جذب پروتئین می‌شود. تحقیقات مرکز تغذیه آمریکا نشان داده است، افرادی که از غلات کامل در طول روز استفاده می‌کنند، نسبت به آنهایی که در خوردن انواع متنوع نان زیاده‌روی می‌کنند ۲/۱ درصد بیشتر لاغری شکمی دارند.
چای سبز، چایی برای تمام فصول

متخصصان همیشه خوردن چای سبز را توصیه می‌کنند اما خوردن آن بعد از آب پرتقال باعث کاهش وزن بیشتر می‌شود. محققان دانشگاه پورتو به این نتیجه رسیده‌اند، ویتامین C آنتی‌اکسیدان‌های چای را در فرآیند کاهش وزن حفظ می‌کند.

 

 

باز نشر : آکادمی یوگا مازندران 

 

http://www.yogaacademy.ir

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*