خانه » مقاله ها » مقاله های یوگا » یوگای کودکان
یوگای کودکان

یوگای کودکان

وقتی به بچه ها یوگا آموزش می دهیم , می تواند به مقابله با استرس کودکان در این دنیای پر شتاب کمک  کند.بچه های ما در دنیای پر تحرک با والدین پر مشغله , فشارهای مدرسه , درس خواندن های پیاپی , بازیهای ویدوئویی , فروشگاهها و ورزشهای رقابتی زندگی می کنند و ما معمولا این موارد را به عنوان عوامل استرس زا برای کودکانمان در نظر نمی گیریم . اما این امر حقیقت دارد.
 یوگا می تواند به مقابله با این فشارها کمک کند.وقتی کودکان تکنیکهایی را برای سلامتی , ریلکسیشن و رضایت درونی فرا می گیرند می توانند راحت تر مشکلات زندگی را پشت سر بگذارند . انجام تمرینات یوگا در سنین کودکی , عزت نفس و آگاهی از بدن را با فعالیتهای فیزیکی بدون رقابت تشویق می کند.
محبت به جای مقابله و دشمنی و نیز افزایش همکاری و کار گروهی هدیه ایست که یوگا به بچه ها می دهد. بچه ها فواید بسیاری را از یوگا بدست می آورند. از لحاظ فیزیکی انعطاف پذیری بدن , توانایی تمرکز , هماهنگی و آگاهی از بدن را افزایش داده و آرامش آنها را بیشتر می کند.
کودکان با فعالیت و بازی در حین انجام حرکات یوگا ارتباط عمیق تری با دنیای درون خود برقرار کرده و با طبیعتی که پیرامون آنهاست بیشتر مانوس می شوند. با انجام تمرینات یوگا , نور شگرف درونی که در وجود همه کودکان است بیشتر نمایان می گردد.
وقتی یو گی ها هزاران سال پیش آساناها را توسعه می دادند با طبیعت در تماس بیشتری بودند . آنها از استقامت درخت , حرکت عقرب و وضعیت کلاغ الهام می گرفتند. وقتی بچه ها حرکات و صدای طبیعت را تقلید می کنند , این فرصت را دارند که موجود دیگری باشند و حالات آنرا تجربه کنند.وقتی آنها حالت شیر را در خشم و یا گوشه گیری انجام می دهند , نه تنها این حس قدرت و رفتار شیر را تجربه می کنند بلکه حس قدرت درونی خویش را نیز نمایان می سازند.
حرکات فیزیکی یوگا , حالتهایی مانند یگانگی , ابراز وجود , احترام به خود و … را به کودکان می آموزد و آنها را بخشی از زیبایی زندگی می شمارد.

باز نشر : آکادمی یوگا مازندران 

 

 

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*