خانه » مقاله ها » تغذیه » رژیم غذایی گیاهخواری
رژیم غذایی گیاهخواری

رژیم غذایی گیاهخواری

گیاهان فشار خون را کاهش می دهند: یکی از مشهورترین رژیم ‌ها برای افراد مبتلا به فشار خون بالا، پیروی از رژیم‌های گیاهخواری برای مقابله با فشار خون است. گرچه تمرکز این رژیم اغلب بر کاهش مصرف سدیم است اما از دیگر اهداف آن، کاهش مصرف گوشت است. در رژیم‌ های گیاهخواری مقابله با فشار خون، مصرف میوه ‌ها و سبزیجات افزایش می ‌یابد و روزانه ۱۵۰ گرم پروتئین جذب بدن می‌ گردد.


گیاهان سرشار از امگا ۳ هستند: مصرف اسیدهای چرب امگا ۳ خطر ابتلا به بیماری‌ های قلبی و دیابت را کاهش می ‌دهد و موجب کاهش کلسترول و فشار خون بالا می ‌گردد. اسیدهای چرب امگا ۳ در بدن ساخته نمی‌ شوند، بنابراین تنها روش دستبابی به آنها از طریق برنامه‌ غذایی مناسب است. امگا ۳ گیاهی در گیاهانی مانند تخم کدو، روغن کوینولا، سویا، گردو و بذر کتان یافت می‌ شود.


رژیم غذایی گیاهخواری حاوی مواد مغذی است
: عمده تاثیر رژیم غذایی گیاهخواری محافظت از قلب است. میوه‌ ها و سبزیجات سرشار از آنتی‌ اکسیدان، استرول گیاهی، ترکیبات شیمیایی و پتاسیم هستند که همگی خطر ابتلا به بیماری ‌های قلبی را کاهش می ‌دهند. پتاسیم، به طور خاص، برای مقابله با فشار خون بالا بسیار موثر است. طبق اعلان انجمن قلب امریکا، پتاسیم از تاثیرات مخرب سدیم در بدن می ‌کاهد. پتاسیم در بخش اعظمی از موادغذایی گیاهی از جمله سیب ‌زمینی شیرین، قارچ، سویا، بادام، موز، زردآلو، گوجه‌فرنگی و طالبی یافت می‌ شود

 

باز نشر: آکادمی یوگامازندران

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*