خانه » مقاله ها » مقاله های یوگا » یوگا برای کودکان
یوگا برای کودکان

یوگا برای کودکان

چه باور کنید یا نکنید امروزه یوگا به یکی از ورزشهای متداول برای کودکان تبدیل شده است. گزارشات نشان داده است که یوگا بسیار مناسب برای رشد کودکان می‌باشد.

این ورزش قدرت،‌ انعطاف پذیری و هماهنگی را در کودکان بالا می‌برد. همچنین استرس موجود در بدن که ممکن است منجر به آسیبهایی در ورزشهای فیزیکی ‌گردد را کاهش می‌دهد. به طور کلی یوگا بدن را قوی و سالم می‌سازد.

اگرچه سودمندیهای فیزیکی یوگا مشهود می‌باشد اما یوگا شخصیت کودکان را نیز می‌سازد. دربین تمام پیشرفتهایی که یوگا مسبب آن است می‌توان به اعتماد بنفس، خلاقیت و بالا بردن قوه تخیل اشاره نمود. همچنین کودکان با حضور در کلاسهای یوگا و در جمع بودن مهارتهای اجتماعی را نیز فرا می‌گیرند.
آیا کودکان به یوگا نیاز دارند؟
تحقیقات نشان داده است این ادعا که یوگا تنها برای بزرگسالان است درست نمی‌باشد. یوگا به کودکان این اجازه را می‌دهد که بدون قرار گرفتن در محیطی رقابتی سرزنده و موفق باشند. قبل از گذاشتن کودکان در کلاسهای یوگا بهتر است از هدف تمرینهای یوگا آشنا شوید. اگرچه حرکتهای متفاوت هدفهای متفاوتی دارند اما هدف اصلی یوگا قدردانی از تمامی مخلوقات و لذت بردن از زندگی است. یکی از هدفهای یوگا برای کودکان تمرین حس بصری آنها است که نیازمند تقلید از موجودات زنده می‌باشد. همانطور که آنها به تقلید کردن از گیاهان و موجودات زنده می‌پردازند به یکی بودن طبیعت‌ها و شباهت بین موجودات زنده پی می‌برند.

 

بازنشر : آکادمی یوگا مازندران

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*