خانه » مقاله ها » مقاله های عمومی » فواید ورزش یوگا
فواید ورزش یوگا

فواید ورزش یوگا

یوگا راهی برای خلاصی از اضطراب

در عصر ماشینی و پرشتاب ما، هیچ کس از استرس در امان نیست. اختلالات اضطرابی و مربوط به استرس های روزمره روی سیستم عصبی پاراسمپاتیک تاثیر می گذارند و انجام ورزشی مانند یوگا باعث تسکین این سیستم می شود. باید بدانید که انجام حرکات یوگا نیازمند تمرکز ورزشکار است. همین تمرکز، آگاهی نسبت به بدن و تنفس صحیح باعث می شود که ذهن ورزشکار از استرس های بیرونی فاصله گرفته و در زمان حال متمرکز شود. در نتیجه اضطراب به میزان زیادی کنترل می شود.

یوگا برای مراقبت از قلب نازنین تان

قلب جایی برای عشق ورزیدن به هستی است، نه جای ناخوشی و بیماری! یوگا ورزشی است که با تکیه بر تنفس های آرام، عمیق و با تمرکز سلامت قلب را ارتقا می دهد. به عقیده ی محققان مرکز پزشکی دانشگاه اراسموس هلند، این ورزش باعث بهبود سلامت قلب و عروق می شود، چون با بهره گیری از حرکات آرام، تنفس صحیح و همراه با تمرکز و ایجاد آرامش روحی، تمام اعضای بدن را آرام کرده و به کاهش فشارخون بالا و استرس کمک زیادی می کند.

یوگا برای مقابله با سرطان

نتایج پژوهشی که در مرکز پزشکی یوگای دانشگاه ماریلند انجام شده است نشان می دهد که این ورزش می تواند به عنوان یک درمان کمکی برای قربانیان سرطان به کار گرفته شود. محققان این دانشگاه روی گروهی از خانم های مبتلا به سرطان سینه بررسی هایی انجام دادند. نتایج بررسی ها نشان داد بیمارانی که به طور مرتب یوگا کار می کنند، در مقایسه با بیمارانی که این ورزش را انجام نمی دهند، کمتر از افسردگی و اضطراب رنج می برند. به عقیده ی محققان یوگا همچنین باعث کاهش عوارض منفی شیمی درمانی می شود.

باز نشر : آکادمی یوگا مازندران

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*