چاکرای دوم

چاکرای دوم

رنگ مربوط به چاکرا: نارنجی

حس مربوط به چاکرا: چشایی

عنصر وابسته : آب

سمبل (نشانه): نیلوفر شش پر

تمایلات: ملاحظه کاری و پذیرش

توانایی: خلق وجود (تولید مثل)- عشق ورزی و خدمت به آنها

اندام های وابسته: لگن خاصره، اندامهای جنسی، کلیه ها، مثانه، تمام مایعات بدن مثل خون، لنف، ترشحات معده و اسپرم.

غدد وابسته: تخمدان ها، پروستات، بیضه ها و گونادها. (گونادها خصوصیات جنسی زن و مرد را تنظیم می کند).

 

عملکرد هماهنگ چاکرا:

در ارتباط با دیگران باز رفتار می کند. بخصوص در مقابل جنس مخالف؛ هنگامی که با معشوق در رابطه جنسی قرار می گیرد در رقص خلقت که توسط انرژی های مؤنث و مذکر قرار می گیرد شرکت می کند و با تمام وجود یکی شدن با طبیعت را احساس می کند و به تدریج به سوی یکپارچگی و وحدت می رود. وقتی این چاکرا هماهنگ کار می کند جریان انرژی خلاق حیات را در درون بدن و روان و ذهنت جاری احساس می کند. با این جریان در شعف عمیق خلقت قرار می گیرد و زندگی او را سرشار شوق و شگفتی می کند. احساس فرد درست و واقعی و اعمالش خلاق است. آنگاه نه تنها در زندگی خود بلکه در زندگی دیگران نیز انگیزه ایجاد می کند.

 

عملکرد ناهماهنگ چاکرا:

بد کار کردن این چاکرا معمولاً از سن بلوغ شروع می شود. بیدار شدن انرژی بی ثباتی ایجاد می کند و والدین و مربیان به ندرت توانایی آموزش درست به جوانان را دارند که چگونه انرژی خود را کنترل کنند.

کمبود نوازش و محبت که ریشه در دوران کودکی دارد منجر به نفع یا سرکوب امیال جنسی می شود در نتیجه امیال در راه نامناسب خود را نشان می دهد یا به صورت افراطی به صورت شهوت پرستی بی ادبانه می گردد یا نسبت به جنس مخالف همیشه دودل هستند. در کودکی چون فرد با کمبود مهر و محبت و نوازش مواجه شده است فضاهای احساسات خود را سرکوب می نماید.در بلوغ به کلی مانع رشد انرژی جنسی شده است. نتیجه موقعیت واپس زدگی، فقدان عزت نفس، فلج عاطفی، سرد مزاجی می گردد.

ممکن است فرد بی عاطفه، بی قید و انحصار طلب، ترسو، سطحی و فوق العاده حساس گردد.

چاکرای جلویی مربوط به عشق به جنس مخالف است. وقتی این چاکرا باز باشد فرد از روابط جنسی لذت می برد. چاکرای پشتی با مقدار انرژی جنسی ارتباط دارد. اگر این چاکرا باز باشد قدرت جنسی خود را حس می کند. اما اگر این چاکرا مسدود باشد فرد کششی به امور جنسی ندارد و  از آن خودداری می کند و اهمیت و لذت آن را انکار می کند.

 

ارتباط بین چاکرای جلویی و پشتی:

از آنجا که جایگاه لگن در بدن منبع حیات است اگر چاکراهای این منطقه مسدود گردد کاهش نیروی جنسی و جسمی را به دنبال خواهد داشت. در رابطه جنسی انرژی حیات شارژ و تخلیه می شود و همچون حمامی از انرژی جسم حیاتی دوباره می بخشد و آن را پاک می کند و بدن را از انرژی های راکد و تنش های عمیق رها می سازد. هنگامی که این عمل با عشق و احترام به فردیت انجام گیرد تجربه ای مقدس به خود می گیرد. این چنین پیوندی، پیوند خصایل مادی و معنوی دو تن از افراد بشر است و ایجاد آرزوی عمیق وحدانیت با خدا را به همراه دارد.

اگر چاکرای پشتی باز و چاکرای جلویی احتمالاً بسته و ضعیف باشد فرد دارای تمایلات شدید جنسی و احتمالاً برقراری ارتباط است اما مشکل اینجاست که مقدار بسیار زیادی از این کشش و انرژی جنسی، از توانایی داد و ستد انرژی ها محروم است. حتی اگر بخش عقبی با سرعت بیشتری بچرخد (خلاف جهت صحیح)، باز همین اتفاق می افتد. با این تفاوت که احتمالاً تمایلات و اشتیاق جنسی با تصاویر منفی و خیالبافی های جنسی وحشیانه تر می شود و در چنین شرایطی فرد ممکن است به دلیل شرم از کل این مطلب صرف نظر نموده مقدار زیادی انرژی را به هدر دهد و یا ممکن است با افراد زیادی رابطه جنسی برقرار نماید. چنین فردی تعهدات را زیر پا گذارده و قادر به قبول هیچ تعهدی در این زمینه نیست.

اگر چاکرای جلویی باز باشد و چاکرای پشتی بسته یا نیمه باز باشد. اراده اعمال جنسی در فرد پایین می آید یعنی تمایلات شدید وجود دارد ولی توانایی انجام آن را ندارد و باعث سرخوردگی و ضعف در اعمال جنسی می شود.

 

 

 

عوامل هماهنگ کننده ی چاکرا:

لذت بردن از طبیعت: آب در به جریان افتادن و هماهنگی این چاکرا نقش بسزایی دارد.

جواهر درمانی:

عقیق قرمز: شما را در مجاورت انرژی زیبا و خلاق قرار می دهد. تمرکز را بالا می برد، باعث جریان نیروی حیات تازه و پر احساس در شما میشود.

رایحه ها:

چوب صندل: برای افزایش انرژی جنسی بکار می رود و نیز در تعالی رابطه دو عاشق به سطح معنوی مؤثر است. خلاقیت را بالا می برد و انرژی معنوی را وارد سطوح تفکر و احساس و عمل می کند.

 

باز نشر  : آکادمی یوگا مازندران

http://www.yogaacademy.ir

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*