خانه » مقاله ها » مقاله های یوگا » آیا یوگا ضروری است ؟
آیا یوگا ضروری است ؟

آیا یوگا ضروری است ؟

 آیا یوگا برای هر انسانی در طول زندگی ضروری است؟

همگی ما گرایش بر این داریم که به بدن خود چون پیکره ای منجمد ، قالبی جامد و ثابت و متشکل از ماده بنگریم ، ولی در حقیقت بیشتر همانند رودخانه ای است که دائما در حال دگرگونی بوده و الگوهای شعور در آن جریان دارد.
بنا به گفته هراکلیت فیلسوف یونانی (( نمی توانید دو بار به همان رودخانه گام نهید زیرا همیشه آبهای تازه ای در آن جاری است)) .
این نکته در باره بدن انسان نیز صادق است.به منظور تغییر داده های طرح بدن ، می باید بازنویسی نرم افزارهای ذهن را بیاموزیم.عدم تعادلهای کوچکی در سیستم بدن ، بذر بیماری های آینده را می افشاند.از طرفی حفظ تعادل بدن ، حالت سلامتی ایده آل را تضمین می نماید.هزاران سال پیش از آن که دانش پزشکی موفق به کشف رابطه ذهن-بدن شود، در یوگا بر این مساله چیره شده بودند.
تعادل کامل ، سلامتی کامل را مقدور می سازد.
 
هرگز دیر نیست.هرگز برای شروع یک تحول جدید در زندگی دیر نیست. اگر تا حالا ورزش را فقط منحصر به جسم خود می دانسته اید یا مثل شطرنج فقط منحصر به فکر، اکنون وقت آن رسیده که جسم و ذهن را با هم پیوند داده و با هماهنگی این دو با هم به محصولی به نام سلامتی برسیم.
یوگا منحصر به فرد خاصی ، سن یا جنس خاصی یا شرایط جسمی خاصی نمی باشد.یوگا یک ورزش فراگیر است برای همه در هر شرایطی که کمک می کند به آن تعادل لازم در بدن که منجر به سلامتی می شود برسیم.ایا وقتش نشده که سلامتی اتان را بر هر کاری ترجیح دهید؟ بله بر هر کاری.در طول یک شبانه روز آنقدر فرصت هست که یک ساعتی را به خود بپردازید.چون در مواقع درد و رنج و بیماری هیچ چیز به کمکتان نمی اید، نه شغلتان ، نه کارفرمایتان و نه حتی پولتان.
با هفته ای فقط چند ساعت یوگا تفاوت خود با دیگران را احساس می کنید.درد و انقباض عضله ایتان کم می شود، رابطه اجتماعی اتان بهبود می یابد، صبر و حوصله اتان بالا می رود ، تمرکزتان افزایش می یابد و بر بالهای سبکبالی پرواز خواهید کرد.
منبع : سایت تخصصی یوگای نگین
باز نشر : آکادمی یوگا مازندران
http://www.yogaacademy.ir/

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*