خانه » مقاله ها » مقاله های یوگا » کشف یوگایی از حرکت و سکون
کشف یوگایی از حرکت و سکون

کشف یوگایی از حرکت و سکون

انرژی بالقوه ای در سکون وجود دارد. این انرژی می تواند انرژی پتانسیل جاذبه، انرژی ذخیره شده در جرم یک شیئی بر خلاف کشش جاذبه مانند یک توپ در هوا یا انرژی کشیده شده یک ماده از حالت ایستای خود مانند زه کشیده شده یک کمان یا انرژی پتانسیل شیمیایی با قابلیت تبدیل به یک فرم جدید از طریق یک واکنش شیمیایی مانند یک چوب در حال سوختن، باشد.
انرژی جنبشی، انرژی موجود در حرکت است که در اثر تبدیل سکون به حرکت بوجود می اید.یک توپ پرتاب شده،یک کمان رها شده و گرمای یک آتش دارای این انرژی می باشند.
سپس کنش پس از برگشتن توپ به زمین و خارج شدن زه کمان از حالت کشیده شده و خنک شدن زغال چوب، به حالت سکون بر می گردد. در سکون پتانسیل وجود دارد و در حرکت دگرگونی موقعیت یا حالت وجود دارد.این اصول در یوگا هم وجو دارند که بیانگر فیزیک طبیعت هستند و در وجود ما هم منعکس می شود.
یک یوگی هنگامیکه با تمرکز روی تنفس،قرار دادن توجه روی جریان هوا یا آرام شدن جسم،به سکوت نسبی می رسد با سکون آغاز می کند.آگاهی از حرکت کردن نیز وجود دارد که حالتی از انرژی پتانسیل است.عکس العمل های شیمیایی رخ می دهند و انرژی را به عضلات منتقل می کنند که بدن را به موقعیت جدید حرکت می دهد. سپس سکون برای مدتی دوباره شروع می شود و انرژی پتانسیل بار دیگر وجود خواهد داشت.تبدیل انرژی پتانسیل به جنبشی به طور پیوسته در طبیعت و به طور قابل توجهی در تمرینات یوگا می رخ می دهد.ما می دانیم انرژی از بین نمی رود و از یک حالت به حالتی دیگرتبدیل می شود.ما همچنین می دانیم آنچه انرژی می بخشد چه در گیاه ، حیوان و انسان نیز انرژی است و اساس ما نیز می باشد.انرژی به صورو اشکال مختلف در طبیعت جلوه گر است. با این حال همه آنها در نهایت یکسان هستند.این نوع نگاه به انرژی به ما اجازه می دهد تا اتصالمان را با تمام هستی حس کنیم.انرژی بخشی از هر چیز(از جمله ما) می باشد و صرفه نظر از شکل آن در نهایت یکسان می باشد. این امر به نوبه خود به هدف اصلی یوگا برمی گردد که به منظور کشف و اتحاد ما با بزرگترین حس وجودی ما می باشد. انرژی دارای حد و مرز نمی باشد و به صورت بالقوه است. جوهر اختصاصی هر فردی به عنوان انرژی نیز فاقد پتانسیل محدود می باشد.با کشف اجزاء حرکت و سکون در یوگا ما می توانیم ارتباطاتمان را با تمامی اشیاء احساس کنیم.در این سطح آگاهی می توانیم شروع به حس کردن پتانسیل و خود واقعی نهایی خود کنیم.

منبع : موسسه یوگای علمی نوا

باز نشر : آکادمی یوگا مازندران

http://www.yogaacademy.ir/

۲ نظر

  1. با سلام عصب شنوایی من تا سی درصد ضعیف شده در کتاب هاتا یوگا خواندم که با بعضی حرکات یوگا این مشکل درمان میشود (با توجه به اینکه دوره مربی گری یوگا را میگذرانم) اگر امکان دارد مرا در درمان راهنمایی کنید بسیار سپاسگزارم.

    • آکادمی یوگا مازندران

      با سلام با توجه به مشکل شما ، بهتر است شما نزد مربی یوگا و آشنا به حرکات مربوط به این مشکل آموزش های لازم را فرابگیرید. و اگر در شهر ساری تشریف دارید آکادمی یوگا مربی های مجرب و آشنا به تکنیک های یوگا را دارد ک شما میتوانید از تعالیم و آموزش ها استفاده کنید. شاد و مانا باشید.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*