خانه » مقاله ها » تغذیه » پنج اشتباه درحین غذا خوردن
پنج اشتباه درحین غذا خوردن

پنج اشتباه درحین غذا خوردن

گاهی اوقات در زمینه غذاخوردن اشتباهات زیادی مرتکب می شویم و حواسمان نیست چه آسیبی به سلامتی مان میزنیم می خواهیم به برخی از این اشتباهات رایج و شایع اشاره کنیم
در اینجا به ۵ اشتباه در غذا خوردن اشاره می‌کنیم که باعث مضر و سمی شدن غذاهای سالم و یا منجر به از بین رفتن خواص آن‌ها می‌شود.
۱-توت فرنگی را خرد می‌کنید. توت فرنگی را هنگام خوردن نبرید و آن را کامل بخورید زیرا برخی مواد مغذی و ویتامین‌های موجود در آن به خصوص ویتامین C به اکسیژن و نور حساس است. زمانی که شما توت‌فرنگی را می‌برید، برخی مواد مفید آن را از بین می‌برید.
۲-سیر را در فضای آزاد قرار نمی‌دهید. سیر دارای آنزیمی به نام آلیسین است که ضدسرطان است و هنگامی که در معرض اکسیژن قرار گیرد، فواید آن موثرتر می‌شود. به همین دلیل بهتر است قبل از اینکه سیر را به غذا وارد کنید آن را خرد کنید و به مدت ۱۰ دقیقه در فضای باز قرار دهید تا آلیسین‌های موجود در آن به‌خوبی فعال شود.
۳-آب ماست را بیرون می‌ریزید. آبی که بر روی ماست جمع می‌شود سرشار از پروتئین و ویتامین B12 و مواد معدنی همچون کلسیم و فسفر است و نباید دور ریخته شود. به جای دور ریختن آن، ماست را هم بزنید.
۴-گوجه فرنگی خام را بیشتر ترجیح می‌دهید. گوجه فرنگی پخته یا کباب‌شده بسیار مفیدتر از گوجه فرنگی خام است. گوجه فرنگی پخته یا کباب‌شده خاصیت ضدسرطانی دارد و با مشکلات قلبی مبارزه می‌کند و آنتی‌اکسیدان بیشتری دارد.
۵-گوشت را با شعله یا دمای بالا کباب یا بریانی می‌کنید. بریان کردن یا کباب کردن بیش از حد گوشت، خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد. گوشت پخته و یا گوشتی که در شعله‌ای کم کباب یا سرخ می‌شود، مفیدتر و بهتر است.
منبع : مجله پزشکی دکتر سلام
بازنشر : آکادمی یوگا مازندران
http://www.yogaacademy.ir/

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*