خانه » مقاله ها » مقاله های عمومی » مراقبت های چشمی
مراقبت های چشمی

مراقبت های چشمی

چه عارضه ها و بیماری های چشمی ممکن است بینایی افراد را در طول زندگی تهدید کند و چه روش های مراقبتی می تواند مانع این امر در آن ها شود عینک آفتابی چه نقشی در این زمینه برای ما ایفا می کند

دکتر علی کثیری  اظهار کرد: آب مروارید یکی از بیماری‌های شایع چشمی به خصوص در میان افراد میانسال به بالا است که کاهش دید تدریجی را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: این بیماری معمولا راه پیشگیری خاصی ندارد؛ عامل ایجاد این عارضه ژنتیک است و افزایش سن نیز در بروز این بیماری موثر است ولی از نظر آماری، افراد در مناطقی با تابش نور شدید آفتاب، زودتر از دیگر مناطق به این عارضه مبتلا می‌شوند.

این فوق تخصص جراحی شبکیه و لیزر با بیان این‌که در این بیماری عوامل محیطی قابل پیشگیری است، گفت: استفاده از عینک آفتابی مناسب و کلاه لبه‌دار، تردد کمتر در محل‌های بدون سایبان برای افراد بسیار ضروری است.

کثیری افزود: آب مروارید موجب کاهش دید تدریجی می‌شود و صدمات دائمی به چشم نمی‌زند ولی در صورتی که برای کنترل آن اقدامات درمانی صورت نگیرد به آب سیاه تبدیل می‌شود و در این شرایط ضایعه‌ای که به عصب بینایی وارد می‌کند، غیر قابل جبران است.

وی اظهار کرد: بیماری آب سیاه نیز یکی دیگر از بیماری‌های مهم چشمی است که در جوانان بسیار شایع است و معمولا علامتی ندارد. بهترین راه پیشگیری یا درمان سریع بیماری این است که تمام افراد به خصوص در سنین ۴۰ سال به بعد، هر ۶ ماه یک‌بار از نظر فشار چشمی کنترل و معانیه چشمی شوند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز عنوان کرد: عمل جراحی، درمانی برای عارضه آب سیاه است؛ البته افراد مبتلا به این بیماری زمانی تحت عمل جراحی قرار می‌گیرند که دید آنها به حد زیادی کم شده باشد و نیازهای روزانه آنها برآورده نشود.

کثیری گفت: اگر در معاینات پزشکی مشخص شود آب مروارید علت کاهش دید فرد است، این بیمار پس از معاینه اولیه باید هر ۶ ماه یک‌بار برای معاینه مراجعه کند. بیمار بر اساس مشکلاتی که تاری دید در زندگی روزمره برای وی ایجاد کرده، می‌تواند با مشورت پزشک متخصص درخواست عمل جراحی کند. در غیر این صورت زمانی که بیماری به مرحله حاد و تبدیل شدن به آب سیاه رسیده، عمل جراحی توسط پزشک متخصص تجویز می‌شود.

منبع : ایسنا

باز نشر :آکادمی یوگا مازندران

http://www.yogaacademy.ir/

۲ نظر

  1. خیلی خوب بود.مطلبایی که میذارین حرف نداره…..

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*