خانه » مقاله ها » مقاله های یوگا » تاثیرات داستانهای یوگا برای کودکان
تاثیرات داستانهای یوگا برای کودکان

تاثیرات داستانهای یوگا برای کودکان

توسط دکتر پاول جرارد
طبیعتا داستان ها در زندگی کودکان به وقوع می پیوندند. والدین اغلب شروع به معرفی کتاب ها و داستان ها در طول دوره ی طفولیت می کنند و در دوره ی بچگی نیز ادامه می یابد. به محض ورود به مدرسه، دانش آموزان می فهمند که داستان ها نقش به سزایی در یادگیری مهارت ها و مفاهیم دارند. داستان ها، خیال پردازی را پرورش می دهند و مجرایی برای مطرح کردن احساسات فراهم می کنند و زندگی را برای کورکان کمی قابل فهم تر می کند. این به نظر طبیعی می رسد، پس به دنبال داستان هایی در کلاس یوگا می باشیم. داستانهای یوگا ما را بر سر ذوق می آورند
داستان ها اغلب کودکان را بر سر ذوق می آورند. کودکان داستان ها را دوست دارند چون آنها بخشی از زندگی هر روزه شان می باشد.همچنین وقتی آنها حس می کنند بخشی از کلاس یوگا هستند، این به آنها کمک می کند که علاقه شان را تحریک کنند. آموزه های یوگا و حرکات آن با داستان ها یکی می شوند و داستان ها و وضعیت ها را به زندگی می آمورند. وقتی داستان ها و وضعیت ها به دنبال هم می آیند، کودکان بهتر و زمان کمتری را در به یادآوردن حرکات جدید و تکمیل کردن حرکات قدیمی خواهند داشت. معلمان یوگا همچنین می توانند بخش بزرگی از مهارت سوادآموزی را به وسیله ی سهیم کردن بخشی از خود در داستان، بازگویی داستانهای شناخته شده به زبان ساده و یا استفاده کردن از وسایل آموزشی برای داستان گویی به کار برند و کودکان را تشویق کنند.
داستان هایی درباره یوگا خیال پردازی را نثبیت می کنند
داستان های یوگا راه خوبی برای تشویق کودکان به خیال پردازی هستند. کودکان باید شخصیت ها و چیدمان را تجسم کنند که هریک به تنهایی ایفای نقش می کنند. آنها یاد خواهند گرفت که خیال پردازی بدون محدودیت است و می تواند آنها را هرکجا که بخواهند؛در هر زمانی بکشاند. زمانیکه ساختار یوگا کودکان را تشویق به بازگویی داستانی به زبان خودشان می کند.آنها خیال پردازی شان را به کار خواهند گرفت و مهارت تفکر خلاق را افزایش خواهند داد که این به عنوان یک ارزش در پیشرفت مدرسه و کار تلقی خواهد شد.
داستان های یوگا تجسم فکری را بهبود می بخشند
همراه با به کار گیری خیال پردازی، داستان های یوگا به کودکان اجازه تجسم کردن نیز می دهد. آنها یاد می گیرند که داستان ها می توانند به وسیله ذهن واقعی شوند. حتی زمانیکه آموزگار یوگا کتاب مصور ندارد، داستان ها می توانند به وسیله تجسم فکری آن تصاویر را به وجود بیاورند. این تجسم فکری در طول تمرینات تمرکزی؛ درجاییکه از کودکان خواسته می شود تصور تنفس یا احساسی در بدنشان کنند، کمک می کند.
داستان های یوگا توانایی کلامی و شنیداری را بهبود می بخشند
مهارت های گفتار و شنیدار نقش مهمی در سطح سواد دارند. کودکان یاد می گیرند با دقت به داستان ها گوش دهند. مخصوصا زمانی که آنها تشویق به گوش دادن به یک اتفاق خاص و یا شخصیت خاص باشند. کودکان همچنین می توانند روی مهارت های گفتاری مهم زمانیکه آموزگار از آنها می خواهد که داستانی را در طول کلاس بازگویی کنند، کار کنند.
مترجم : الهه حیدری

منبع : سایت یوگای علمی نوا

باز نشر : آکادمی یوگا مازندران

http://www.yogaacademy.ir/

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*